Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:06

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 28. mar 2011 16:06 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav
Hvilket værktøj er et minimum der skal anskaffes til at arbejde med tråd og plade.
På et tidspunkt vil jeg lave en ring, skal jeg så anskaffe en ringtang.
Hvordan renser jeg sølv/messing tråd når det skal loddes.

Hi
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 16:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Hej du jeg synes du skal gå på bibloteket da der er nogle gode bøger om hvad du skal brug når du vil arbejde med sølv nogle af bøgerne er på dansk, men der er også nogle på engelsk .Sølv renses i noget fortyndet svovlsyre hvad man gør med mesing ved jeg ikke
du skal hav de værse tænger sav og klinger gas loder slaglode og mange andre ting som skal bruges.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 28. mar 2011 22:43 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Du skal bruge en pladesaks, juveler sav (metalsav fra byggemarked duer ikke) Og en god metalfil. Så kan du arbejde med plade.
Til tråd skal du bruge en rundtang, fladtang, bidetang og en planerhammer.
Hvis du vil lodde messing skal du bruge slaglod til messing+kobber, fluxmiddel til messing+kobber, rens metallet med lidt almindeligt sprit, inden du putter flux på.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 29. mar 2011 11:03 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav Danagonia og Havfruen
Tak for svaret. Det er nogle vældig fine navne i har.posting.php?mode=reply&f=24&t=3010&sid=f7bb06e52744497cbdc3e69a4bb1950c#

Pladesaks: jeg har tænk mig at bruge en skæreskive sat i minifræseren, op i vandret med den og plade spændes fast og skal så flyttes når den anden side skal skæres.
Tængerne til tråd forstår jeg helt ud, men en planerhammer hvordan bruges den og skal der en ambolt til?

Jeg har set at der noget der hedder loddepasta til sølv, er det det jeg skal bruge når jeg begynder i sølvtråd og plade.

De her er en spændende hobby, og ikke så dyr hvis jeg holder mig til sølv. I de små dimensioner af tråd og plade.

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 29. mar 2011 20:03 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
hej du kan ikke bruge din skæfe skiv jeg har prøvet og dn vil ikke bide sig fast, Og alt efter hvilken tykkelse du vil bruge i sølv pladen kan du heller ikke bruge en plade saks, (det er en lille handig en som man kan købe hos ravstedhus.) men du skal bruge en løvsav med klinger til metald.Lode pasta er en dyr løsning og du skal have 3 forskelige slaks da men altid loder med 3 forskelige alt efter hvor mange du skal lode på dit sølv. og de smelter ved forskelige temorature og der for skal man altid bruge den der tager længst tid om at smelt først og den der smelter hurtist til sidst.du skal så også bruge noget flux til at holde dit sølv rent med. hvis du kan engelsk er der nogle vidioer inde på youtube hvor du kan se det.Og du skal huske at det verktøj du bruger kun må bruges til sølv for ellers får du dit sølv foruenet, du skal også have nogle file og sandpapir og der er sikkert mange flere ting du skal bruge.
her hvor jeg bor er vi så hældige at vi har et lille verksted på vores ældrecentre og der mødes vi en gang om ugen og kan hjælpe hianden . og så har jeg været på kursus hos ravstedhus og det har jeg haft glæde af.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 30. mar 2011 06:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Planer hammeren er til mange forskellige ting. Men hvis du primært skal lodde dit tråd, kan du godt undvære det i starten. Og ja der skal en armbolt eller lignende til.. Hvis du skal sidde med det alene derhjemme, foreslår jeg at du invisterer i en bog om emnet, det gør det noget nemmere.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 30. mar 2011 09:21 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
dav
til havfruen, jeg forstår ikke lige det du har skrevet her:
ikke bruge din skæfe skiv
Jeg er selv ordblind, men har arbejdet meget med det, så nu går det meget godt.
Ja tænkte nok at der skulle flere slags lod til. Bare lige så det står helt klart: start med det med det højeste smeltepunkt og gå så ned i smeltepunkt. Right

Til Danagonia
Jeg har tænkt på en bog, men når jeg søger, på nettet, kommer der rigtig mange forslag.
Har du en bog du kan anbefale?
Det er min plan at jeg vil arbejde i plade også. Jeg har tænkt på at anskaffe mig en polertromle, skal der så flere tromler til eks. en til sølv en til bronce o.s.v.

Hvorfor kan jeg ikke sætte smileys i min tekst?

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 30. mar 2011 09:49 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
[quote="Havfruen"]Og du skal huske at det verktøj du bruger kun må bruges til sølv for ellers får du dit sølv foruenet,


Glemte lige den her fra Havfruen, vil det sige at jeg skal have et sæt tænger til hvert materialer jeg ønsker at arbejde i. Altså et sæt til sølv et til messing o.s.v.

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 30. mar 2011 10:29 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja jeg kan da godt forstå at du ikke kan fatte hvad jeg skrev det jeg ment er at du ikke kan bruge din skæreskive sat i minifræseren, og du har helt fat i det at man starter med den der tager længst tid om at smelte først og så ned af
Og jeg lærte hos ravstedhus at man ikke motte bruge save og slibe verktøjet til forskelige metalder. Saven er jo ikke nogen problem, da du bare kan skifte klinge og tængene tror jeg heller ikke der er noget med. men hvis du ikke skal sælge dine ting gør det ikke så meget om der kommer lidt mesing i dit sølv, men skal du sælge så er det ikke godt og så er der en masse regler der skal overholdes, og man skal være registret hos ædelsmetald politiet ;)-
Når du vil indsette smilis skal du lade din kørse står der hvor du vil have den ind og så med musen trykke på den smeli du vil bruge ;) ~o) 3:-O
Hvor bor du hende i landet for hvis du ikke er så langt fra Fur vil jeg da gerne hjælpe dig igang. :ymparty: B-)

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 30. mar 2011 10:45 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Havfruen skrev:

Og jeg lærte hos ravstedhus at man ikke motte bruge save og slibe verktøjet til forskelige metalder. Saven er jo ikke nogen problem, da du bare kan skifte klinge og tængene tror jeg heller ikke der er noget med. men hvis du ikke skal sælge dine ting gør det ikke så meget om der kommer lidt mesing i dit sølv, men skal du sælge så er det ikke godt og så er der en masse regler der skal overholdes, og man skal være registret hos ædelsmetald politiet ;)-
Når du vil indsette smilis skal du lade din kørse står der hvor du vil have den ind og så med musen trykke på den smeli du vil bruge ;) ~o) 3:-O
Hvor bor du hende i landet for hvis du ikke er så langt fra Fur vil jeg da gerne hjælpe dig igang. :ymparty: B-)


Dav Havfruen

Første farve: så må jeg jo, med tiden, købe flere sæt tænger og værktøj i øverigt.

Det kunne jo være skægt af komme igang med at sælge smykker man har lavet, der skal jo bare mange til, så det bliver ikke aktuelt sådan lige med det samme.
Anden farve: hvad er det for et politi, det har jeg s.. da aldrig hørt om. :((
Regler må man jo bare sætte sig ind i.

Jamen det var jo enkelt at sætte smilie ind, det er alt jo når man ved hvordan. :ympeace:

Jo det er lidt langt fra Fur.

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker