Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:18

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 14. apr 2011 09:54 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav alle de damer

Jeg arbejder stadig på at lave den halskæde til mit gudbarn, konfirmeres næste år tid nok.
Jeg er ikke tilfreds med de kæder jeg har fået lavet, snoet af 3 tråde, jeg skal jo nok udgløde dem inden jeg begynder, det er i messing jeg prøver. Jeg syntes jeg har læst et sted at halskæder til damer bør være 45 cm :liar:
Jeg er begyndt at tænke på at lave ringe, også i øvematrilale, til skal jeg brug en: ringbukketank og en ringrigle, hvilket skal jeg købe, der er jo en hel del forskellige og da jeg er "irret" er jeg på den. Nogen der kan komme med et råd L-) Jeg formoder at jeg skla bruge en gumme/plasthamer til at forme ring omkring rigle.


Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. apr 2011 12:54 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jep du skal bruge en gumi plasthammer for den laver ikke merker. jeg har købt min ringrile hos ravstedhus og den er af masiv stål og har ikke nogle størelses merker på sig men jeg har også en ringmåler og kan så sete en streg med en blyant der hvor ringen skal være. Men hvis jeg laver en hel ring så bøger jeg den med ringskinden, loder sammen og retter den op på ringrilen og så har du ikke brug for målene. jeg mener også at dem med mål på er for bløde at slå på.
Jeg ved ikke om du kan udgløde mesing. Men hos ravstedhus kan du købe nogle tema hæfter og der kan være mange gode hint at hent der. Hvis du ikke bor i nerheden af kolding eller bylrupbov kan du ringe og tale med dem de plejer at være søde i telefonen.
Men du kan også låne nogle bøger på bibloteket. Jeg kan ikke huske om Irene From ikke har noget med mesing i hendes bøger.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. apr 2011 14:55 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
[quote="Havfruen"ringrile hos ravstedhus og den er af masiv stål og har ikke nogle størelses merker på sig men jeg har også en ringmåler og kan så sete en streg med en blyant der hvor ringen skal være. Men hvis jeg laver en hel ring så bøger jeg den med ringskinden, loder sammen og retter den op på ringrilen og så har du ikke brug for målene. jeg mener også at dem med mål på er for bløde at slå på.


Dav Havfruen

Ok en ringrigle i hærdet stål, hvilken størrelse 12-25 eller 41-73. Talene hvad betyder de, er det en diameter eller hva', for så er den på 41-73 nogle kæmpe ringe, jeg ville være meget nervøs for en mand med sådan en næve(en finger på ø:73) :-t Hvilken ringskinne skal jeg købe? jeg bliver forvirret over alle de muligheder der er: tang i flere udgaver og og en maskine. Hvad skal/bør jeg købe :think:

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. apr 2011 16:01 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Du skal have en tang og målene er i mm og er diamertert på ringen min er en som heder 10-25 og der står også 13/B på den Du kan også bruge en fladtang uden riller når du skal have din ring bøget sammen det havde jeg til at begynde med så du ikke behøver at invester i alt det verktøj hvis du kun vil lave en ring. kan du jo også finde noget andet solit at banke den på så du ikke behøver ringrilen.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. apr 2011 16:31 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav Havfruen

Ok en tang, en hærdet rigle og en form for måler så jeg ved hvor stor ringen skal være.
Jeg takker for hjælpen.

Venlig hilsen
Ivan

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker