Dato og tid er tors 18. apr 2024 09:00

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 9. sep 2011 11:52 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Efter en halv nat i familiens kælderrum, hvor jeg fik ryddet ud i gamle bøtter maling, halve poser værktøjsdimser ingen længere ved, hvad er, tonsvis af rørepinde fra Flügger etc - og en heftig gang rengøring tror jeg, at jeg har fået skabt mig lidt rum til et værksted.

Jeg vil så gerne have fat i et bord. Har søgt rundt mellem nyt og brugt - og det er sørme dyrt. Hvis det ikke lige skal være Ikea - og det skal det ikke - så er jeg landet her:

Billede

- uden skuffe. Det kan fås med en længde på 1.5 meter. Bordpladen fås i stål og i bøg. Jeg foretrækker træet.

Vil jeg fortryde at købe det, tror I?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 12:49 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Umiddelbart ser det fint ud. Men du kommer sikkert til at ødelægge bordpladen, så jeg ville nok vælge metal i stedet for træ. Jeg har købt et spisebord i genbrug, det kostede mig 250kr og så behøver jeg ikke passe på det. Og så køb det største bord du overhovedet har plads til. Jeg mangler ALTID bordplads og jeg har faktisk hele to spiseborde i mit rum (Kan så også være fordi jeg er et ekstremt rodehoved :-D

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 13:08 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Ja - jeg havde også først tænkt på et spisebord, men de er i regelen en del større, ikke mindst i bredden. Og så er de ganske pebrede i pris.

Jeg er - indrømmet - også lidt forelsket i væggen, hvor man må kunne hænge en masse ting :-)

Stål i stedet for træ? Det vil jeg overveje!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 20:53 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Nu har du jo ikke skrevet, hvad arbejdsbordet koster, og det ville have betydning for, om jeg ville fortryde.

Stabilitet er vigtigt - så prøv lige at "ryste" lidt med de borde du overvejer. Står de godt?

Selv købte jeg bare en billig plade til et køkkenbord (ca 300 x 60 x cm), og nogle Ikea-ben.
Hvis bordet ikke skal flyttes rundt, er vægbeslag en god ting til et smykkebord, så det står godt fast,
men de ben jeg købte, gør det nu også rigtig godt.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 21:39 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
BlueRaven skrev:
Nu har du jo ikke skrevet, hvad arbejdsbordet koster, og det ville have betydning for, om jeg ville fortryde.


Det koster knap 3000

Citat:
Stabilitet er vigtigt - så prøv lige at "ryste" lidt med de borde du overvejer. Står de godt?


Ja - det er jeg klar over. Jeg synes det *ser* solidt ud, men det kan også *være* solidt!

Citat:
Selv købte jeg bare en billig plade til et køkkenbord (ca 300 x 60 x cm), og nogle Ikea-ben.
Hvis bordet ikke skal flyttes rundt, er vægbeslag en god ting til et smykkebord, så det står godt fast,
men de ben jeg købte, gør det nu også rigtig godt.


Ja - det har jeg også tænkt på. Men er er så usigelig træt at Ikea-l***, at jeg næsten ikke engang orker at forsøge.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 22:10 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mjanneh skrev:
Ja - det har jeg også tænkt på. Men er er så usigelig træt at Ikea-l***, at jeg næsten ikke engang orker at forsøge.
GGG - lidt Ikea-bordben er nu lige til at overkomme, synes jeg.
Min bordplade er fra den lokale "trælast", og jeg gav 100 kr for den, fordi den havde en lille ridse (hvilket jo ikke betyder alverden på et arbejdsbord), så for 260 kr fik jeg to borde på 150 x 60 cm, der fungerer fint som arbejdsborde.

3000 kroner!?! :-o
Det ville jeg aldrig komme mig over, når jeg tænker på, hvilket lækkert værktøj eller materialer, jeg kunne have fået for de penge.
Det er jo trods alt bare et bord og en værktøjsplade :D

Her er en plade incl dimser

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. sep 2011 06:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Hvis du er helt deroppe, så ville jeg altså også hellere investere i et rigtigt smykkebord, hvor der er udskåret en runding til at sætte et skind fast, hvor de ting du skærer af lander, det drømmer jeg selv lidt om. Men medmindre du allerede har en tromle, hængeboremaskine, loddepistol, valse osv. så tror jeg du får meget mere ud af at bruge pengene på værktøj. Jeg ville altså gøre som BR eller då i genbrug, der er masser af smarte borde til ingen penge..

Se her: http://shop.ravstedhus.dk/pi/Bordplade_ ... _3951.aspx

og: http://shop.ravstedhus.dk/pi/Skind_til_ ... _3951.aspx

Så kunne du jo sætte et par ikea ben på og stadig ikke have brugt flere penge...

Jeg ved i øvrigt at Harald Nyborg på et tidspunkt havde et bord der ligner det du viser her til 1000kr, jeg kan ikke finde det på webshoppen, men prøv da lige at kigge hos byggemarkederne....

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. sep 2011 06:40 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
hvis du er anti ikea så kunne du jo os købe både bordplade og ben/beslag til væggen i et byggemarked... sådan så vores gamle computerbord lyset.. mht. væggen... HVIS nu det er... så kan du jo sætte noget tråd net eller noget op der (du ved hønsenet eller noget andet i den stil)

Ville slet ikke kunne få mig selv til at kaste 3000 efter et arbejdsbord... er alt alt for nærrig.. men er jo så heller ikke så aktiv..

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. sep 2011 06:55 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Ja, OK - det er godt ideer, I kommer med.

Lige præcis de ben, BR linker til, har jeg på et andet bord herhjemme - og nej, jeg køber dem ikke igen! Der, hvor benene hører til, er netop også en løst købt bordplade. Faktisk fik jeg lavet et vældig flot bord til min søn ved at bejdse en stump affaldsbordplade mulvarpebrun og lakere pladen med skinnende lak - visuelt blev det flot, men bordbenene er ustabile og vakler.

Harald Nyborg, Silvan, XL-byg er undersøgt. Der er lidt, som er marginalt billigere - men det er ikke pænt.

Ravstedhus-pladen havde jeg ikke set. Den er absolut en mulighed!

Og he, he - I kender vist ikke Kbh'ske genbrugsbutikkers prisleje!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. sep 2011 08:49 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Hvad med brugt aviserne?

guloggratis og qxl, blå avis.

Skader ikke at kigge, men kan da godt se på min hurtige søgning at på det punkt er det godt at bo i nordjylland.

dba.dk har 110 hits på søgningen arbejdsbord i københavn. prøv at løbe dem igennem.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker