Dato og tid er tors 28. mar 2024 16:28

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: lør 10. sep 2011 18:44 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Susanne i nord skrev:
Hvad med brugt aviserne?

guloggratis og qxl, blå avis.

Skader ikke at kigge, men kan da godt se på min hurtige søgning at på det punkt er det godt at bo i nordjylland.

dba.dk har 110 hits på søgningen arbejdsbord i københavn. prøv at løbe dem igennem.


Jo - dba har jeg været igennem. 'Arbejdsbord' dækker over alt fra slidte værkstedsborde (og sådan et ville jeg faktisk gerne ha') til fancy sortlakerede kæmpeskriveborde.

Har netop været på kursus i dag hos Smedehytten og har prøvet at arbejde ved et rigtigt guldsmedebord. Jeg er solgt! Sådan et skal det være :clap:

Tænker i øvrigt på, hvor mange kr. jeg gennem tiden har brugt på ting, der kunne smides ud efter 5-6 års brug. mens de gode ting har jeg/vi stadig - nogle er 30 år gamle. Det er selvfølgelig ikke et mål, at ting er dyre, men elendig kvalitet ... jeg har vist taget min andel :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 13. sep 2011 17:30 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
mjanneh skrev:
Ja, OK - det er godt ideer, I kommer med.

Lige præcis de ben, BR linker til, har jeg på et andet bord herhjemme - og nej, jeg køber dem ikke igen! Der, hvor benene hører til, er netop også en løst købt bordplade. Faktisk fik jeg lavet et vældig flot bord til min søn ved at bejdse en stump affaldsbordplade mulvarpebrun og lakere pladen med skinnende lak - visuelt blev det flot, men bordbenene er ustabile og vakler.

Harald Nyborg, Silvan, XL-byg er undersøgt. Der er lidt, som er marginalt billigere - men det er ikke pænt.

Ravstedhus-pladen havde jeg ikke set. Den er absolut en mulighed!

Og he, he - I kender vist ikke Kbh'ske genbrugsbutikkers prisleje!


Sådan en bordplade vil jeg personligt sætte fast på væggen os.. (med et beslag)... vores rykkede sig overhovedet slet ikke...

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 23. sep 2011 17:07 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Har netop været på kursus i dag hos Smedehytten og har prøvet at arbejde ved et rigtigt guldsmedebord. Jeg er solgt! Sådan et skal det være :clap:


Dav mjanneh

Jeg har selv bygget mit arbejdsbord, hullet der er skåret ud er 20 cm dybt, det er for lidt da min BenchMate kommer helt ud til kanten. SP: ved du hvilket mål der er på en "rigtig" bord?

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 23. sep 2011 19:00 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Ivan skrev:
[color=#0040BF] SP: ved du hvilket mål der er på en "rigtig" bord?


Nej, det ved jeg faktisk ikke. Der findes jo en del forskellige modeller. Det, der gør, at jeg har bestemt mig for et rigtigt bord, er at jeg jo nu forstår hvor meget en rigtig arbejdsstilling betyder. Bordet er så højt, at man kan hvile overarmene næsten vandret direkte på bordets flanker (hedder det det?). Man har en helt anden styr på tingene i den højde, end hvis man sidder ved et alm bord.

Men hvis du ser på http://shop.ravstedhus.dk/pi/Bordplade_til_arbejdsbord_15351_3951.aspx, kan du få en udmærket ide.

Målene varierer en del. For mig er det væsentlige 1) at bordet er solidt, 2) at sav- og filebrædt kan monteres fornuftigt 3) at højden er god.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker