Dato og tid er fre 19. apr 2024 11:18

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors 20. okt 2011 00:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Billede


De sidste dage er det drysset ind med værktøj, blandt andet et par nye strukturhammere til samlingen. For lige at lave lidt andet end at eksperimentere med metalfavning, blev aftenen brugt på at banke og lege med photoshop.

Jeg synes, jeg vil dele resultatet, for ét er at se hammeren på et billede, noget helt andet er at se hvilken struktur den kan lave - Nogle af dem, jeg havde store forhåbninger til, viste sig at være øv, mens andre, der ikke sagde mig noget særligt, lavede vildt flotte strukturer.

Billede

For hver struktur er vist: hammeren/stemplet, strukturen på rå plade, så som patineret,
og til sidst som patineret & slebet, så strukturen bliver meget tydelig.
På det enorme underliggende billede er hver række de to sider af én hammer og den nederste række er to stempler.

Tråd kan også få et pift af et hammermøde:

Billede


Det kunne være sjovt, hvis andre har lyst til at bidrage med struktur-eksempler,
for der er jo masser af muligheder... :D

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 01:28 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Wauw Blue, hvor er det flot :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause:
Du forstår da også lige at sætte det op så mundvandet løber og dankortet danser af begejstring ^:)^ ^:)^ Hvor skal jeg bruge det? Kortet altså :D
Hvor mange bank har tråden fået?
Kan man få det store underliggende billede som plakat? plz plz


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 04:04 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
brumbear skrev:
Du forstår da også lige at sætte det op så mundvandet løber og dankortet danser af begejstring ^:)^ ^:)^ Hvor skal jeg bruge det? Kortet altså :D
Hvor er du funny, jeg kan ligefrem se dankortet danse derudad Billede :))
Mine 3 nyeste hamre er HERFRA
Mine gamle (#1 og #2) er fra RH, men kan også fås i hos UK-forhandleren.

brumbear skrev:
Hvor mange bank har tråden fået?
Ikke ret mange.
Da det var blevet sent, og naboerne ikke er begejstrede for nattebankeri, sad jeg med flakjernet i hånden og gav vel 15-20 små næsten lydløse slag med "hammer #9" (lille billede). Det som larmede mest var desværre mine eder,
da jeg slog mig selv over fingrene Billede

brumbear skrev:
Kan man få det store underliggende billede som plakat? plz plz
Ja, det kan man faktisk godt - HER - oversigt over mulighederne nederst på siden :)) Det skal bare lige downloades - og derefter uploades. Dette er ikke optimeret til web, og burde være bedre til print.

Meeen - mon ikke der er en del mere værdige motiver... Billede

Billede

_________________
Billede


Senest rettet af BlueRaven tors 20. okt 2011 14:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 07:46 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Har du prøvet de hamre med udskiftelige hoveder? Er de værd at købe, mon? Bare for at spare lidt på pladsen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 09:19 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav BR

Nogle flotte strukurer du har fået lavet.
De sidste hamre er de købt på auktion ;)
Jeg syntes at jeg har hørt så meget om auktioner at jeg ikke rigtig tør :hand: men det sker der måske ikke noget ved. Så betaler man og der kommer ingen varer, men det er måske kun mig der er lidt "bange" for netauktion :-ss

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 09:23 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Ivan skrev:
.... Så betaler man og der kommer ingen varer, men det er måske kun mig der er lidt "bange" for netauktion :-ss


Det har jeg aldrig oplevet, og jeg har - tro mig -købt en del. Både privat og fra firmaer. Man skal selvfølgelig tjekke, at sælgeren er lødig. Den side, BR henviser til, er jo et helt almindeligt værktøjsfirma, der blot sælger gennem ebay.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 10:18 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Dav mjanneh

Du siger det er en helt almindelig butik, der blot sælger over E-bay.
E-bay er da en aktion, ikk'. Der står time lift 19 d 26 t 45min, eller sådan noget. Det er da tiden der er tilbage af aktionen, eller hva' :think:

Som du nok kan høre er jeg rigtigt velbevandret i denne side af nettet :(( , men det kan jo læres, herinde er der jo nogen der ved noget om dette emne. ;)

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 10:41 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Ebay er hovedsageligt et sted for auktioner, ja, men der er masser af alm. butikker. Af tekniske grunde kan de have valgt at sætte deres varer op som auktioner, men oftest er det 'buy now' priser, dvs du byder ikke men køber bare.

Der er godt nok udløbstid på varerne, som var det auktioner, men sælgeren re-lister blot varerne igen, hvis de ikke er blevet solgt.

Prøv det :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 11:05 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: tors 24. mar 2011 17:55
Indlæg: 175
Geografisk sted: Odense
Det lyder "farligt" ;) , så det må jeg da prøve en dag inden så længe

_________________
Billede
Billede

Venlig hilsen
Ivan


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 20. okt 2011 13:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Ivan skrev:
Det lyder "farligt" ;)
Det ER farligt, men ikke af de grunde, du tror. Når man først får visa-kortet koblet på PayPal og bruger lidt tid på ebay, så har kortet en tilbøjelighed til at blive drænet i en hastighed, man kun troede mulig på film!

Det med varer der ikke kommer, sker MEGET sjældent, og i de få tilfælde, hvor jeg har oplevet det, har sælger været sød til at sende igen, eller har tilbudt en full refund (det har nu også bare drejet sig om småting, der ikke var sendt med nogen form for tracking, hvad større/dyrere ting i reglen er).

Én gang er jeg blevet snydt (med nogle usb-nøgler), og da jeg ikke kunne finde en løsning med sælgeren, åbnede jeg en sag mod ham gennem ebay/PayPal. Det tog lidt tid, men jeg fik hver en øre retur. Så man er ret godt beskyttet.

Hvis man derudover holder sig til sælgere med tæt på 100%s tilfredshed, ja så er der nærmest ingen risiko forbundet med ebay-handel.
Jeg bruger denne side, til at tjekke sælgere ud - den er langsom, men kan hente AL den negative feedback, de har fået siden de startede, frem.

mjanneh skrev:
Har du prøvet de hamre med udskiftelige hoveder?
Nej, for jeg har ikke fundet dem ved en EU-forhandler endnu - men der er selvfølgelig en på ønskelisten, når jeg engang skal have en mega-sending værktøj hjem fra US.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker