Switch to full style
Her kan materialer og værktøj diskuteres.
Metaller, perler, sten, værktøj, tråd, wire - med andre ord, alt det man bruger til at lave smykker.
Det er også her du finder ting som "Ugens sten" og "Månedens værktøj"
Skriv et svar

Lave 830 sølv

søn 27. jan 2013 16:24

Dav i gruppen

Jeg skal snart til at støbe min "store Dolk". Jeg har tænkt at jeg vil købe noget fin smelte sølv og blande kobber i, sådan at det bliver bestiksølv, 830.

SP.: skal det være noget specielt kobber, eller kan jeg bare bruge de rester jeg har liggende.

Syntes ikke at der sker så meget i forum, er folk gået "hjem" [smilie=snowman2.gif] og vil ikke lave smykker mere eller hvad sker der, ved godt at jeg selv ikke har være for flittig(har fået en ny hobby der kræver meget tid slægtsforskning) ;)

Re: Lave 830 sølv

lør 2. feb 2013 10:35

Hej Ivan.

Jeg ved ikke hvad for noget kobber du har liggende. Men hvis det er rent kobber kan du sagtens bruge det. Du kan for den sags skyld bruge også bruge andre kobberlegeringer, sålænge der ikke er skadelige stoffer i.

Re: Lave 830 sølv

lør 2. feb 2013 16:26

Draupner skrev:Hej Ivan.

Jeg ved ikke hvad for noget kobber du har liggende. Men hvis det er rent kobber kan du sagtens bruge det. Du kan for den sags skyld bruge også bruge andre kobberlegeringer, sålænge der ikke er skadelige stoffer i.


Tak for svar. Jeg syntes ikke at der er rigtig gang i forum mere, eller er det bare mig :ymdaydream:
Jeg har det som jeg har købt hos Ravsted.
Jeg har lige bestilt 500g legeringskobber hos Ravsted, jeg fandt det først i går :(( , så det bliver det jeg bruger.

Skal nok ligge lidt foto op når jeg er færdig med "dolk" b-(

Re: Lave 830 sølv

lør 2. feb 2013 19:53

Det lyder da spændende det projekt du har gang i :-D

Re: Lave 830 sølv

tors 14. feb 2013 23:58

Ivan skrev:Syntes ikke at der sker så meget i forum, er folk gået "hjem" [smilie=snowman2.gif] og vil ikke lave smykker mere eller hvad sker der, ved godt at jeg selv ikke har være for flittig(har fået en ny hobby der kræver meget tid slægtsforskning) ;)
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg har haft meget mere travlt, end jeg havde forventet de sidste måneder, så det er hverken blevet til smykke- eller forumtid.
Nu er det endelig begyndt at lysne lidt, så jeg er begyndt at læse op på alt det, jeg er gået glip af. Smykkerierne er jeg håbløs bagud med - men der skal altså til at ske lidt på den front igen.
En ny hobby (trædrejning) sluger også tid her - og når der endelig er lidt friminutter, må jeg indrømme, de bliver brugt på træet lige nu. Når jeg får styr på det, regner jeg med at lave ting til smykkerne - perler, cabochon'er og lignende.

Så selv om jeg er en lidt sjælden gæst herinde pt, er I ingenlunde glemt, og der er masser af ting på skitseblokken.

I'll be back! :))

Billede

Re: Lave 830 sølv

fre 15. feb 2013 14:07

Jeg tror måske at folk lige skal igang igen efter det nye år.
Mon ikke der kommer lidt mere gang i den, når det bliver forår, og alle markederne begynder at trække i folk. :D
Skriv et svar