Dato og tid er tors 18. apr 2024 07:45

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 5. sep 2011 17:11 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 24. jul 2010 19:58
Indlæg: 1215
Geografisk sted: Sulsted, nord for Aalborg.
Rigtig spændende, vidste i øvrigt ikke at man kunne få los (liver of sulfur) i gele form, er da smart.

_________________
Hav en god og glad dag. Dem trænger vi alle til.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 5. sep 2011 19:11 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 17. apr 2010 14:39
Indlæg: 73
Jeg er glad for at i kunne bruge det til noget :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 12:49 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: ons 13. okt 2010 11:56
Indlæg: 94
Noej det er fedt!!! Faar lyst til at proeve art clay....
Kan man lave ALT i en glasovn?? (saadan en har min mor nemlig...og saa behoever jeg ikke en braender)... for saa skal man vel egentlig ikke have det store udstyr???


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 9. sep 2011 14:20 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 17. apr 2010 14:39
Indlæg: 73
Jeg har aldrig selv brugt ovn, så ved egentlig ikke så meget om det, men det ville jeg bestemt mene man kan. Du kan prøve at låne nogle bøger om det på biblioteket, der kan du sikkert også finde ud af noget med brændetider og temperaturerer og sådan noget. Jeg havde på et tidspunkt lånt en skrevet af Karen Hørmann, som var rigtig god.
Men ellers har du ret. Man har ikke brug for særlig man ting for at komme igang.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 16. sep 2011 01:41 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Tenna, hvor ser det sjovt og spændende ud. Får også lyst til at prøve det. Hvad er det for en brænder du har? Kan man putte halvædelstensperler på bladet inden man kommer pastaen på? Jeg tror da lige jeg skal en tur på biblioteket. Har du billeder af hvad du ellers har lavet? Evt et sted her på forum? Jeg er jo ny her og har ikke haft tid til at læse det hele igennem. Har dog læst en del og det er rigtig lærerigt og indimellem så morsomt at mine hunde bliver helt forskrækkede fordi jeg griner så højt.... :-D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 16. sep 2011 17:15 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 17. apr 2010 14:39
Indlæg: 73
Hej brunbear :) Jeg har en minibrænder af denne type: http://shop.ravstedhus.dk/pi/Minibr%C3% ... _4616.aspx Købte den for et par år siden ved ravstedhus hvor den var med i sådan en loddestartpakke. Vældig fin brænder :) Men man behøves egentlig ikke en der er så kraftig hvis man bare vil lave art clay. Jeg bruger den jo også til alt muligt andet. Jeg mener at nogle halvædelsten kan bruges hvis man brænder tingene i en ovn (fandt engang en liste på nettet, men ved ikke lige hvad jeg har gjort af den), men de fleste er ikke afprøvet til en minibrænder, så har ikke turdet forsøge mig. I stedet har jeg købt disse syntetiske sten: http://www.metalclay.co.uk/products/Lab ... lours.html Har også købt nogle ved anlaglas engang, som jeg dog ikke har fået brugt endnu. De er noget større, og ved ikke lige hvad jeg skal finde på med dem.
Men du kan finde billeder af alt det jeg har lavet i art clay hvis du går ind på min facebook side: http://www.facebook.com/pages/TennaLyck/204261547171 Der ligger nok mest under halskæder, men også lidt under øreringe :)


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 17. sep 2011 20:27 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
JØSSES Tenna, så fine ting du laver :clap: :clap: Har lige besøgt din facebook- og hjemmeside og er vildt betaget ^:)^ ^:)^

Super med den minibrænder så jeg også kan bruge den til lodning. Skal snart i RH og handle ind. Er så heldig at bo 12km uden for Kolding hvor de har startet butik op. Har dog ikke besøgt den endnu for jeg VED at det kommer til at koste kassen :naughty:

ps
på din hjemmeside under materialer og vedligeholdelse har du stavet Swarovski forkert ;)
Man kan huske stavemåden ved at tænke på udtalen: svarofski
V udtales jo som f på tysk ;)

Tak for kigget på dine sites :-bd


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 19. sep 2011 15:41 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 17. apr 2010 14:39
Indlæg: 73
Tak Brumbear :) Også for rettelsen, det var da gået helt helt galt med stavningen der. Jeg har skyndt mig at rette det nu :)
Og håber du kommer igang med det, for vil vildt gerne se hvad du ville få ud af det!


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 19. sep 2011 16:42 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Thi hi hi Tenna, ja det er jeg også spændt på :D

Er ved at anlægge have, sætte drivhuse op og sætte hus i stand. Handler smykkematerialer ind til en laaang vinter og skal nok sætte billeder ind når jeg engang får lavet noget. Regner med at jeg kan lære at sætte billeder ind ved at læse her på forum. Det er jo de utroligste ting man kan lære her, skøøøøønt!!!! :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause: :ymapplause:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 20. sep 2011 20:09 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 17. apr 2010 14:39
Indlæg: 73
Det lyder ellers som on du har travlt ;)men bliver spændende at se når du engang kommer igang. Og tror faktisk allerede der ligger en vejledning til at lægge billeder ind et eller andet sted her på forum.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker