Dato og tid er tirs 23. apr 2024 18:53

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man 2. jan 2012 22:47 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Grrr... jeg har brugt den fine, røde sav fra Knew helt uproblematisk. Men pludselig kan jeg ikke finde ud af at 'tråde' den længere (altså sætte en savklinge i, hvad det så end måtte hedde).

Jeg har læst alle vejledninger, her og der, renset skruer, huller, finindstillet etc. etc., men lige meget hjælper det. I forhold til BR's fine skitser (i en anden tråd) tror jeg næsten, at jeg må ha' skiftet savbladsmærke uden at lægge mærke til, om længden på bladene er ændret.

KUNNE jeg be' en af jer, som også bruger den røde sav om at måle længden på savbladet, præcist?

Og i forlængelse heraf: hvilket mærke savblade er fornuftige? De, jeg havde før, var fine, men de nye knækker for et godt ord. Og jeg ignorant kan huske nada om navn eller hvor jeg har købt :-(


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 3. jan 2012 01:21 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
mjanneh skrev:
KUNNE jeg be' en af jer, som også bruger den røde sav om at måle længden på savbladet, præcist?
13cm (= den klinge der sidder i saven lige nu, og som der er savet nogle meter med)

Når klingen er spændt fast i bunden og topskruen er løsnet så hele spændeanordningen kan rykkes lidt op og ned, skal klinge-enden flugte med toppen af sideskruen (nederste pil), når topskruen hviler på savstellet (øverste pil):

Billede


Så burde klingelængden passe.
Hvis klingen er 1mm kortere går det også, men helst ikke ret meget mere.

(den lange forklaring her)

mjanneh skrev:
Og i forlængelse heraf: hvilket mærke savblade er fornuftige? De, jeg havde før, var fine, men de nye knækker for et godt ord. Og jeg ignorant kan huske nada om navn eller hvor jeg har købt :-(
Jeg plejer at købe no-name på ebay hos DENNE forhandler. Det er lidt forskelligt hvad "størrelser" han har hjemme Mine favoritter er 3/0, men 2/0 og 4/0 er også meget gode til prisen ($3.50 pr gros). Jeg har også købt hos FMG, og der får man et lille sortiment af "størrelser". De er lidt billigere, men nogle af "størrelserne" bruger jeg sjældent, så jeg kan godt lide den anden forhandler hvor man får 144 klinger i samme finhed.
Klingerne fra begge forhandlere passer til Knew-saven, men de meget fine skal lige klippes til, da de ofte er for lange.

NB! Der er STOR forskel på f.eks 3 og 3/0 klinger, så køb ikke de grove (3) ved en fejl.
Ved de smykker vi arbejder med, har vi kun brug for 0-klingerne. ;)

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker