Dato og tid er tors 19. jul 2018 18:34

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 17. sep 2011 13:35 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Hej
jeg har ligget nancylthamilton's savevideoer på youtube igennem flere gange. Hun gør noget, jeg synes er smart, men som jeg ikke helt kan få til at makke ret: Hun fortæller, hun altid saver 2-3 plader ud ad gangen, men forinden er pladerne klistret sammen med lim, og saveskabelonen printer hun ud og klistrer på metallet med en limstift.

Jeg har ikke forsøgt mig med de flere plader endnu, kun at klistre papir på metallet, man kan save efter. Det fungerer delvist, men papiret bliver flosset etc., så man nogen gange ikke kan se, hvad man laver. Ellers er det smart nok.

Og det med at klistre flere plader? Er der nogen af jer, som har erfaringer med det? Man skal tilsyneladende varme pladerne/limen op for at få det fra hinanden igen.

/Marianne


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 17. sep 2011 16:20 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Papirskabeloner:
En limstift er da vist heller ikke den optimale limtype - den klistrer jo ret dårligt på metal.
Selv har jeg med delt succes brugt det dersens vandlignende superlim i minituber. Når jeg siger delt succes, skyldes det, at det har virket super godt mht savning, men at jeg desværre har en tilbøjelighed til at klistre mig selv fast til alt muligt undervejs #-o

Savning af flere plader:
Mht til at klistre plader sammen - så kræver det en god lim, så pladerne fikseres totalt, og fremstår som én plade.
Det er en smart metode, hvis man skal bruge HELT ENS udsavninger - f.eks hvis en sølvplade og en bronzeplade skal have en bugtet samling:

Billede


Ellers foretrækker jeg at save pladerne enkeltvis, da det er både hårdere, langsommere og mere slidsomt for værktøjet at save tykke plader.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 23. okt 2011 12:58 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 14. aug 2011 17:50
Indlæg: 48
Brug en kraftig lim til at lime pladerne sammen. Det gør ikke noget det ikke umiddelbart kan trækkes fra hinanden igen. Hvis man varmer det op blødgør man limen, og mens det er varmt kan man lige "tippe" pladerne fra hinanden med en korntang :)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 24. okt 2011 17:45 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
jeg tegner mine ting op på en lebel og saver ud efter den. jeg har kun en gang hafr to plader sat sammen og da brugte jeg noget kraftig dobeltklæbende tep.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 2. mar 2012 20:51 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 28. feb 2012 17:13
Indlæg: 40
Sørg nu for ikke at indånde limdampene når I brænder sølvpladerne fra hinanden. Gør det helst under udsugning :-B
O:-)

_________________
Smykkelig hilsner
Alice Schmidt
http://aliceschmidt.blogspot.com/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker