Dato og tid er tors 28. mar 2024 23:11

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: tors 19. jul 2012 18:02 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 28. feb 2012 17:13
Indlæg: 40
Det var da helt vildt...Mange fine farver

Hvordan får du tid til alt det...
Jeg har stadig ikke fået leget med mine tre nye farver jeg købt for flere måneder siden...
Har dog leget lidt med woodrow red og det er faktisk den som kommer nærmest en god transparent farve, særlig på en klar fondant.

_________________
Smykkelig hilsner
Alice Schmidt
http://aliceschmidt.blogspot.com/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 19. jul 2012 21:53 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Alice Schmidt skrev:
Hvordan får du tid til alt det...
Jeg har stadig ikke fået leget med mine tre nye farver jeg købt for flere måneder siden...
Mja... tid... det er også problemet her.
Den første halvdel af året har været lidt travl, så jeg har ikke fået leget så meget, som jeg gerne ville. Til gengæld har jeg fået købt lidt værktøj og materialer (blandt andet emaljen) samt fået et par hundrede projektskitser i idébogen, så når vi rammer efterår og vinter, hvor jeg normalt har mest legetid, bliver der forhåbentligt tid til at eksperimentere for alvor og føre nogle af projekterne ud i livet. Lige nu er det mest altså småtterier, jeg pjatter med.

Men den anden dag blev jeg ramt af en idé, jeg snart må have ført ud i livet. Den presser sig voldsomt på.
Jeg gik forbi en græsplæne, hvor der midt ude i det hele stod en kæmpestor svamp - og som lyn fra en regnvåd himmel slog ideen ned til en flok små emaljerede "svamperinge", der kan sættes sammen på kryds og tværs.

Inspiration - svampeformer:

Billede

Idé:

Billede


Alice Schmidt skrev:
Har dog leget lidt med woodrow red og det er faktisk den som kommer nærmest en god transparent farve, særlig på en klar fondant.
ja, jeg synes også, det er en hæderlig rød rød. Den er i hvert fald en positiv overraskelse i forhold til billedet af den fra RH.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 20. jul 2012 08:00 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 12:42
Indlæg: 1463
Geografisk sted: Østjylland
Uha Blue - Jeg ser jo en svamp lavet som en ring til min finger.
Kan ikke huske om jeg har skrevet til dig, at min veninde ikke ville have en ring alligevel. Hun syntes den blev for voldsom til hendes lille fingre. Så du må undskylde al ulejligheden.

_________________
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 20. jul 2012 17:24 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
butler skrev:
Så du må undskylde al ulejligheden.
Det er helt okay :ymhug:

-------


For lige at vende tilbage til starten på denne tråd - EmaljeBlomster - Har jeg på det seneste mishandlet min ring på det groveste, for at teste om den kunne klare mosten. Blomsten blev i sin tid lavet i 0.5mm kobberplade, og jeg var allerede dengang lidt skeptisk over for, om den alligevel var for blød til formålet. Og det var den til den blomsterform, jeg havde valgt.
Kronbladene med de dybe flige var simpelthen for lette at komme til at bukke, og så sprang emaljen.

Billede


Nu er jeg så gået over til en anden blomsterform, der er langt mere minder om skålformen i stabilitet, og jeg kan bibeholde den lette 0.5mm plade, der fungerer godt sammen med en smal ringskinne.

Billede


Hvorfor har projekter det med at hobe sig op?!? :(( ;)

Billede


Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker