Switch to full style
Her kan du eksperimentere med både nye og gamle teknikker, tanker og ideer, vende skitser med resten af forum, poste og diskutere processbilleder - både de heldige og fiaskoerne.
Dette er også stedet, hvor vi i fællesskab kan lege med det ukendte.
På legepladsen er det ikke det færdige produkt, der er i fokus men vejen til det.
Kom ind og leg med...
Skriv et svar

Mattere sølv?

søn 24. jun 2012 16:51

Hvordan kan ejg mattere sølv? Ligesom at sandblæse, jeg har bare ikke adgang til en sandblæser længere.

Og hvis man smergler, holder den silkeagtige overflade jo kun ganske kort.

Så det jeg søger er en måde at gøre det på som også holder, men uden det kræver en maskine til mange 1000 kroner? :)

Re: Mattere sølv?

søn 24. jun 2012 17:15

Bruger en endnu grovere type smergel?! Jeg synes da, at det holder udmærket - hvorfor skulle det ikke det, mener du?.

Ringen herunder er vel 2 mdr. gammel.

Billede


mvh
Marianne

Re: Mattere sølv?

søn 24. jun 2012 17:18

Jeg synes ikke det holder sig særlig pænt ret længe, men kan være jeg skal eksperimentere lidt med det :)

Re: Mattere sølv?

søn 24. jun 2012 17:53

du kan købe en sandblæsningspistol og indhold hos Harald Nyborg...

http://www.harald-nyborg.dk/search?q=sandbl%E6sning

måske kan det bruges...det er ikke særlig dyrt og bestemt et forsøg værd...

Re: Mattere sølv?

fre 20. jul 2012 10:10

Hejsa

nu ved jeg jo ikke om du har en "dremel" eller anden form for maskine i den stil, men et knækket bor i den og så køre du bare henover overfladen og nærmest tegner det på. en dejlig teknik som gør det muligt at matere udenom de steder man ikke vil have mat..



Billede



Billede


Det er lidt svært at se men det er også et lille bor... jo støre bor so grover matering...
Billede
Skriv et svar