Dato og tid er søn 28. apr 2024 00:21

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 8. jul 2010 08:05 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 22:01
Indlæg: 15
Hej allesammen,

Det er ved at være et stykke tid siden jeg kiggede forbi, og hold op hvilke smykker i har lavet i mellemtiden :x- .

Jeg har et lille spørgsmål. Som mange af jer andre er jeg aktiv ebay bruger, men hvordan hulen er det egentlig med køb i udland, hvor man bruger materialerne og derefter videresælger sine smykker, eller i mit tilfælde showliner til hunde?

Er i alle registrerede til gerne at må importere? eller køber i varer i udlandet og bider i det sure æble og "spiser" selv regningen fra udlandske varer? altså med andre ord ikke registerer varekøbet og derved i sidste ende kommer til at betale mere til skat i form af større fortjenste??

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 08:37 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
hvis du køber for mere en ,tror jeg , 80 kr skal du regne med at der kommer told og moms på hvis det er fra et andet land end dem der er med i eu. og så kan du jo bruge din kvitering i dit renskab på samme vild kår som du køber til i danmark. men hvis du skal have store mængder hjem skal du have en tilladelse til at impotere og og da skal du have et moms nummer . du kan også godt købe hjeme som privat person , og så betaler du moms hved modtagelsen, og told af din pakke og det koster også en afgift til post danmark.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 08:48 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 22:01
Indlæg: 15
Hmm... mit indlæg forsvandt så jeg prøver lige igen. ;;)

Det vil faktisk sige at mine fakturaen på 80kr. og under gerne må indgå i mit regnskab?

Men, jeg har meget ofte prøvet at pakkerne ikke bliver taget, også selvom de er over 80kr. De må så ikke bruges i regnskabet?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 09:00 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 24. okt 2009 22:01
Indlæg: 15
Lige et lille spørgsmål mere. Jeg har købt et nyt objektiv til mit kamera som jeg skal bruge til at tage billeder af de showliner mm. som jeg sælger. Må jeg egentlig sætte det på mit regnskab også?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 09:26 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
Indlæg: 782
Hej

Jeg ville ringe til skat og moms og høre hvordan reglerne er
mere for at være på den rigtige side af loven


De er kun glade for at kunne hjælpe ;)

_________________
Hilsen Eva1950


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 14:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja dine udgifter kan du putte i dit renskab og man skal først være regastret når man tjæner mere en 50000kr om året men man skal betale skat af alt hvad man tjæner minus udgifterne. Men om du bliver taget eller ej er det jo op til dig at melde at du har handlet i udlannet og så der efter betale de afgifter som der er. man har jo altid selv andsvar for det man gør og der med også andsvaret for at opgive det rigtie . Så da er det jo op til dig selv hvad du vælger at gøre.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 8. jul 2010 20:08 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: lør 16. maj 2009 15:28
Indlæg: 225
Den der hundedims på billedet ser fantastisk ud .. er det muligt at se linen tættere på eller line og hund ..??!! :-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 10. jul 2010 14:43 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg kan forestille mig at du godt kan trække dit objektiv fra i skat da det jo er til pr-brug i din forretning. Men om der er forskellige regler hvis man man tjener over og under de 50.000 kr ved jeg ikke?

Ang dine indkøb på ebay omkring de over og under 80 kr, så ved jeg ikke om de går ind og giver dig en ekstra regning hvis du skulle blive tjekket og de ser at du ikke har betalt moms og told af pengene? Der står følgende på deres hjemmeside:
Har du modtaget told- eller afgiftspligtige varer, der ved en fejltagelse ikke er blevet registreret hos ToldSkat, skal du rette henvendelse til de regionale told- og skattemyndigheder.
Så jeg kan forestille mig at de så senere vil bede om pengene der mangler (hvis de vil gennemgå dine regnskaber). Du kan ikke bare lade være med at vise dem kvitteringerne da du jo skal have en kvittering for alle indkøb til din forretning... :(-

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker