Dato og tid er lør 27. apr 2024 17:03

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: søn 26. jun 2011 15:24 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 10. nov 2009 20:51
Indlæg: 9
Hejsa

Når jeg eks, skal lave et armbånd på 19cm, så måler jeg 17cm af da bajonetlåsen er 2cm.

Når jeg så efterfølgende sætter den på min armbånds måler, så viser den det kun måler 16cm.

Det er en 7mm boloflet, og gå ud fra der sker noget nå man så efterfølgende bøjer den, men hvad gør i når i skal lave en længde på 19 cm - jeg er noget forvirret over dette :((

Det er denne http://shop.ravstedhus.dk/pi/Armm%C3%A5l_stok_12_22_cm_15458_4140.aspx jeg bruger, og hvis jeg tager en alm, snor, så passer omkredsen fint......

_________________
John D
http://www.marjoe.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 29. jun 2011 09:50 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Jeg putter perler på til den har den ønsket længde og så låsen på , du skal jo altid bruger noget vejer til at monter låsen med og den skal jo læges til den færdige længde

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 29. jun 2011 19:05 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 11:36
Indlæg: 47
Du skal tage hensyn til tykkelsen på armbåndet/perlerne. Hvis de er store bliver inderkredsen mindre end yderkredsen, når armbåndet er færdigt.

Det nemmeste er at måle med en streng perler i den størrelse du vil bruge/ den tykkelse som armbåndet skal have.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 1. aug 2011 00:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
marjoedk skrev:
Hejsa

Når jeg eks, skal lave et armbånd på 19cm, så måler jeg 17cm af da bajonetlåsen er 2cm.

Når jeg så efterfølgende sætter den på min armbånds måler, så viser den det kun måler 16cm.

Det er en 7mm boloflet, og gå ud fra der sker noget nå man så efterfølgende bøjer den, men hvad gør i når i skal lave en længde på 19 cm - jeg er noget forvirret over dette :((

Det er denne http://shop.ravstedhus.dk/pi/Armm%C3%A5l_stok_12_22_cm_15458_4140.aspx jeg bruger, og hvis jeg tager en alm, snor, så passer omkredsen fint......

Normalt tager man den ønskede længde plus 2 gange materialediameteren minus afstanden mellem enderne
i den ønskede lås.

Når du har monteret begge ender i låsen, er det altså afstanden mellem enderne, der er den ekstra længde låsen tilføjer, og derfor kun den afstand der skal trækkes fra:

Billede

I det tilfælde du nævner vil det med en ønsket omkreds på 19 cm, med en materialediameter på 0,7cm ,
og hvis afstanden mellem enderne efter montering f.eks er 0,5cm, blive:

19cm + (2 x 0,7cm) - 0,5cm = 19,9cm

Du skal altså her bruge ca 20cm boloflet for at få et armbånd på ca 19cm

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker