Dato og tid er lør 27. apr 2024 15:17

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 2. jul 2011 15:34 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 18. feb 2010 19:07
Indlæg: 25
Geografisk sted: Et sted i DK
Hej alle efter så langtid... jeg har ikk været på i flere hundrede år :/

Jeg har et spørgsmål, som jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig med :)

Jeg interessere mig rigtig meget for smykker. Første gang jeg lavet et smykke var nok i børnhaven/ 0. Klasse. Men jeg begyndte sådan nogenlunde i 4. Klasse, hvorefter jeg rigtig begyndte i 6-7 klasse.

Jeg har en drøm; det er at være selvstændig smykkedesigner, hvor jeg har min egen butik hvor jeg laver dem selv og sælger dem (hvis man kan, og hvis det overhovedet hedder selvstændig :-s )

Men hvad kræver det at være smykkedesigner? Hvordan starter jeg osv.? Jeg kan selvf. også spørge min vejleder men der er bare langtid til ferien slutter :/ Og jeg kan ikke rigtig finde andet en ædelsmed og guld/sølvsmed på http://www.ug.dk

Jeg havde tænkt på at tage nogle billeder af mine smykker og sætte dem ind her...? Da jeg har brug for jeres mening/ide og råd. Hvad siger i til det?

På forhånden mange 1000 tak! ;)

_________________
Tror du på kærlighed ved første blik, eller skal jeg gå forbi igen?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 3. jul 2011 13:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Der er to veje at gå. Enten kan du som du selv har opdaget, taget guldsmede uddannelsen. Så skal du finde dig en læreplads, hvilket kan være ret svært, og du skal nok være indstillet på at søge overalt i landet... Ellers kan du tage en uddannelse som designer, det kan dugøre i Kolding og København. Det er en generel design uddannelse hvor du vælger linje indenfor tekstil, grafik og keramik mener jeg... Det kræver en studentereksamen og du skal bestå en optagelsesprøve. Selve uddannelsen handler ikke direkte om smykkefremstilling, det kræver et ekstra kursus efterfølgende. Prøv at søge på ug, på designer, så kan du læse mere om det :-) Men jeg tror faktisk også du kan nå langt ved at tage en form for forretningsuddannelse, hvor du får styr på at lave regnskab og drive din egen virksomhed, og så simpelthen være selvlært smykkekunstner og starte din egen butik den vej...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker