Dato og tid er fre 29. mar 2024 14:01

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs 27. sep 2011 17:01 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Først skal du oprette dig hos ebay.com (eller ebay.co.ud eller hvor du vil handle).

Så skal du lave en paypal konto. Når du betaler med den er der ikke en smart udlænding (eller dansker) der kan hacke sig ind på din bankkonto og stjæle dine penge. Når du betaler med paypal, kan de slet ikke se andet end den adresse du har skrevet på kontoen og som indkøbene bliver sendt til. Og pengene bliver hævet fra din bank-konto nogle dage efter at du har betalt på ebay.

Når det så er gjort, så skal du beslutte hvor mange penge du har råd til at undvære om måneden. Du kommer meget meget tit til at bruge mere end det beløb, men det er bedre at skrive et beløb ned istedet for at ringe til banken og sige "undskyld men jeg har brugt lidt for mange penge i denne måned. Kan jeg trække lidt over indtil d. 1?" Det måtte jeg faktisk gøre den ene måned og det var FLOVT. Jeg fik en tale om at hun (bankdamen) altså brugte 500 kr om måneden og det kunne jeg jo også og så holde mig til det beløb så det ikke løb løbsk. Men jeg gik hen og tog en kold tyrker i nogle måneder istedet. Det er iøvrigt underligt når der står 0 i hvor mange dollars man har brugt de sidste 60 dage (der plejer at stå et ret højt beløb).

Derefter logger du ind og så går du amok! :D Ej, du søger på hvad du vil have f.eks "Ametyst 10mm" (husk at skrive tallet helt op til mm, ellers får du ikke den ønskede størrelse frem i søgningen). Du søger i "jewlery and watches". Når jeg søger, så sætter jeg den til "price + shipping: lowest first". Så får du nogle auktioner der først stopper om en del dage men kig længere ned i søgeresultatet. Så skal der nok komme noget der er billigt som snart slutter (du kan også kigge på "buy now" men de er som oftest lidt dyrere. Når du har fundet en sælger så kig hvad han mere har. Som regel har de mere som også er billigt.

Når du har fundet en sælger du vil købe fra, så husk at kigge at der er gratis shipping eller at prisen er billig (nogle tager uhyggeligt meget for at sende det). Du skal også tjekke om han sender til Danmark (Danmark skal stå på liste under "shipping and payments".

Kig på hans karakter. Er den god eller dårlig. Jeg plejer at tage dem hvis de er på 99, noget. Om det er 99,0 99,1 eller derover er lige meget. For HVIS tingene ikke kommer frem til dig, så starter du en sag på ebay inden 45 dage og så får du pengene tilbage af ebay (hvis ikke sælgeren selv tilbyder at sende en ny ting fordi han ikke vil have dårlige karakterer, det er de meget bange for derinde). Men hvordan man starter en sag, det tager vi hvis du en dag skulle blive udsat for det (jeg har kun prøvet det 1 gang og jeg har handlet meget derinde).

Husk at hvis du køber metal fra udlandet, så har de andre regler end Danmark. Så du er nødt til at tjekke at metalet ikke udleder for meget nikkel. Du kan købe et nikkel-test-sæt på apoteket. Jeg mener det er omkring 120-140 kr det koster men det er pengene værd og det holder længe. Det indeholder 2 forskellige væsker. Du tager et par dråber fra hver beholder og drypper på en vatpind. Den vatpind kører du så frem og tilbage på metallet i det antal tid der står på æsken. Hvis den bliver lyserød, er der for meget nikkel i og så er det bedst for dig selv (og andre der skal gå med smykket) at smide det ud. Det er ulovligt at sælge smykker der udleder for meget nikkel her i Danmark. Men igen, jeg har kun få gange oplevet det og jeg har købt meget metal derinde. Lad være med at købe noget der er nickel-plated. Der er SELVFØLGELIG nikkel i (Yep, den fejl lavede jeg en gang). :ymblushing:

Når alle de her ting er skrevet, så husk at hvis du køber for mere end hvad der svarer til 80 dkkr (inkl porto) fra en sælger i et "ikke Eu-land", så vil din pakke højest sandsynligt bliver taget i tolden. Det koster 160 kr at få udregnet momsen + moms og dertil kommer evt told (hvis beløbet er over 22 Euro) og hvad det er du har købt. Så gør dig selv den tjeneste at holde dig under.
Du kan læse reglerne (og se hvilke lande der er med i Eu) her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=300092.201903

Husk at det tager som regel ca 3 uger hvis du køber fra Østen og langt kortere hvis du køber fra USA.


Du er nu parat til at shoppe amok derinde. God fornøjelse. ;;)

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 27. sep 2011 17:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
Jeg tog et gammelt indlæg jeg havde skrevet til en og lavede til en tråd. Sig til hvis jeg har lavet en fejl eller noget er ændret. Så retter jeg det. ;;)

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 27. sep 2011 21:07 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
Indlæg: 782
Tusinde tak for info :ymhug: :ymhug:
rigtig godt at kunne se hvordan det foregår
og de gode tips

_________________
Hilsen Eva1950


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 27. sep 2011 21:21 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Hvis man kun vil handle under grænsen for told og moms, så er det om at holde sig fra 'free shipping' siderne.
Så kan det bedre betale sig at give nogle få cents for varen og så indregne de ca 11kr porto når man skal vurdere om man vil byde \m/


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 27. sep 2011 21:47 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: søn 16. aug 2009 13:35
Indlæg: 1679
Geografisk sted: Amager
brumbear skrev:
Hvis man kun vil handle under grænsen for told og moms, så er det om at holde sig fra 'free shipping' siderne.
Så kan det bedre betale sig at give nogle få cents for varen og så indregne de ca 11kr porto når man skal vurdere om man vil byde \m/


Det er meget forskelligt fra sælger til sælger. Kig jer for før I byder eller køber. Ellers kan det blive dyrt.

_________________
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 27. sep 2011 22:16 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
ja selvfølgelig!!!! Tak, Charlottes ;)-
Kan godt se at mit indlæg kan misforståes #-o

Det er ofte sådan at free shipping sider starter med en budpris der er højere end portoprisen på andre sider som starter budprisen med o,o1 dollar.
Mange sider, jeg har besøgt, begynder med en portopris på 4,20 dollar på 1. item og derefter er det 1,99 for alle de næste. Byder man så i sidste øjeblik kan man få det for 2 dollar incl. porto. (hvordan taster jeg dollartegnet?)

Hvis prisen er nogenlunde ens, alt i alt, på begge sider er det jo smartest for os danskere at betale mindst for varen og mest for porto hvis vi ikke vil tage chancer.

At portoen ikke er med i de 80kr er afklaret på et toldmøde den 4. april i år. Hvornår det bliver rettet på skats hjemmeside vides ikke. Der er mange der har rykket dem for en opdatering.

Hvis man er glad for free shipping siderne er det jo også bare om at handle i små portioner og så af flere omgange :D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 28. sep 2011 08:49 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
En afgørelse fra Skat for nylig har afgjort at de magiske 80kr er uden fragt, men mine erfaringer er at kineserne er gode til at undgå at vi skal betale ekstra gebyrer, har aldrig fået nuppet nogen af mine (ret så mange )pakker fra Kina, men dem fra Indien bliver regelmæssigt nuppet og der må jeg så bare hoste op med gebyrer, importmoms og told. Fra USA skal sælgeren oplyse den korrekte værdi, så der er det ikke noget med held at gøre, kun beløbet du har handlet for, der afgør om du skal betale ekstra.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 28. sep 2011 12:36 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
du kan bede forhandleren far US om at undlade at lægge fakturaen i kuverten og holde det skrevne beløb på kuvertwn under 14 dollars. men forhandleren bestemmer selv. vi kan blot bede om det eller forhøre os forhånds. der er en del af dem, som indvilliger og så er der andre, der ikke gør.

det er ikke altid tolden gider ulejlige sig med at få fremsendt en faktura fra os, men det hænder.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 3. okt 2011 21:49 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Det er fint med en advarsel, så økonomien ikke løber løbsk,
men der mangler en, om alt det "bras", man efterhånden får hjem i store og små pakker fra det enorme udland! :))
Den skulle være klaret her:



Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 4. okt 2011 08:39 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: lør 7. mar 2009 20:12
Indlæg: 782
:)) :)) :)) =)) =)) =)) =)) Den ramte plet hos mig =)) =)) =)) :)) :)) :))
Min mand spørger nogle gange om ikke vi skal have et større værelse =)) =)) =)) :))

_________________
Hilsen Eva1950


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker