Dato og tid er fre 29. mar 2024 02:47

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man 2. apr 2012 16:16 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Min ven har for laaang tid siden fået nogle sten fra Grønland og de ligger bare hjemme i skuffen, og så var det han spurgte mig om de evt. kunne laves/slibes til så de kunne blive et par små kugler elle lign. til et par øreringe og i så fald....hvor filan for man gjort sådan noget.

Så ville han nemlig glæde sin kone med dem.!!

Så tænkte jeg jo straks at der sikkert var nogle/en herinde som måske kunne hjælpe med svar el. evt. udføre "indgrebet".....??

stenen er denne her.....(bare et billede fra nettet) - hedder Nuumit
jeg ved ikke hvilken form hans har, men det er jo også lige meget når han gerne vil have dem ændret.
Billede

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 2. apr 2012 19:21 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Hvis han gider og vil bruge lidt penge på materialer, kan han faktisk selv gøre det ;)-

Man kan købe slibepulver i forskellige 'finheder' og med det kan han selv håndslibe på en glasplade/spejl. Så vil det bare være svært at lave kugler men hvorfor også lige lave det? Andre former kan da være meget mere spændende/personlige :x-

I øvrigt en meget lækker sten!!!

:ymhug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 3. apr 2012 11:44 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
nok fordi hans kone har mange kugler i øreringe.....jeg foreslog nemlig også at man jo bare kunne lave den rund flad, eller lille firkant........men under alle omstændigheder er detikke noget han gider selv.......

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 14. sep 2012 16:49 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 9. sep 2012 09:49
Indlæg: 5
Hej!
Ja det er rigtig nok Nuumit. Alt efter hvilken kvalitet det er, kan det være alt fra meget porøst/fyldt med hulrum, da det er en kvartstype fyldt med små flader af glimmer.
Hvis det er prima kvalitet kan det sagtens formes til noget andet - jeg ville dog bruge min slibemaskine i stedet (man er vel doven :-D ).
Hvis det er en lidt ringere kvalitet, kan det være blevet stabiliseret med noget der hedder Opticon Resin no. 224. Det er en slags to komponent epoxy der binder stenen sammen (lidt snyd i mine øjne). Hvis der er brugt Opticon, og man bryder igennem laget, så skal man igennem samme procedure igen.

Hvis i sliber den, så gør det forsigtigt, da hårdt tryk har det med at udhule de små kavitater der naturligt er i stenen.

Håber det kunne bruges
Hilsen
Tommy


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker