Dato og tid er fre 29. mar 2024 09:43

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 13. jun 2012 22:00 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 29. apr 2012 06:56
Indlæg: 376
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg har i rigtig lang tid tænkt over priser til alle mine smykker jeg selv har lavet.
Problemet er bare at jeg ikke aner hvilken pris jeg kan forlange.
Oveni det er der forskel fra smykke til smykke hvad der er af perler osv. på, da det jo også spiller en rolle når man tænker på prisen jeg kan forlange. Hvordan finder jeg generelt frem til prisen på mine smykker? er der en bestemt teknik?
Nu er det jo svært for jer at sige da i ikk har set så mange af mine smykker, men vil da prøve at se om jeg ikke kan få lagt ind i tråden her.

Lad os tage et eks. som den konkurrence jeg lige har deltaget i med 1945.
Hvad kan jeg sætte på af priser for hver ting? Min mor mener jeg snilt ka få 150kr for en halskæde. hun mener at der især er lidt kraftigere kvinder der gerne går med lidt større ting om halsen. (det sagde hun, ikke jeg. griner ^#(^ )

(Måske et forslag til ejer af forummet: hver bruger har sin egen mappe inde på profilen, hvor man kan ligge alle sine smykke-billeder ind. det ville gøre det hele meget lettere for andre at se ens smykker)

_________________
Hilsen Jessica
Vær mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. jun 2012 07:41 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Materiale pris gange med 3, mener jeg mange går efter. Jeg vurdere det selv, efter arbejdstid samt materialeomkostninger.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. jun 2012 07:47 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 29. apr 2012 06:56
Indlæg: 376
Geografisk sted: Nordjylland
Danagonia skrev:
Materiale pris gange med 3, mener jeg mange går efter. Jeg vurdere det selv, efter arbejdstid samt materialeomkostninger.


Okay. Jamen så er det frem med den store regnehat. :-B
Og arbejdstid kan man vel sige i pris er mellem 2-5kr eller hvad man nu synes.
Kommer jo an på om man har siddet med det i 1 time eller 2 dage.

_________________
Hilsen Jessica
Vær mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. jun 2012 09:02 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: lør 16. maj 2009 15:28
Indlæg: 225
prinsesse skrev:
Danagonia skrev:
Materiale pris gange med 3, mener jeg mange går efter. Jeg vurdere det selv, efter arbejdstid samt materialeomkostninger.


Okay. Jamen så er det frem med den store regnehat. :-B
Og arbejdstid kan man vel sige i pris er mellem 2-5kr eller hvad man nu synes.
Kommer jo an på om man har siddet med det i 1 time eller 2 dage.


Hvis du er tilfreds med 2-5,-kr i timen, må du have en fremragende indtægt et andet sted :-)
Der er jo meget stor forskel på pris alt efter om du har forretning og skal leve af det, eller om du "blot" har det som en hobby. Ligeledes afhænger prisen af dit valg af materialer og dine udgifter i det hele taget. Jeg har haft forretning, så der blev prisen ganget med ca. 3, men der var jo en masse udgifter, der skulle taes højde for såsom husleje, skat, lager, svind, dekoration af forretning, rengøring, regnskab/revisor mm, og alt dette skal jo i sidste ende betales af kunden .-)
Men som sagt, hvis du kun har det som hobby, er det en helt anden snak ... :-D :-D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 14. jun 2012 13:01 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: søn 9. aug 2009 19:51
Indlæg: 26
Du må endelig også huske at kigge på dine smykker med lidt mere objektive briller og spørge dig selv, om du ville betale prisen for dem, hvis du var en kunde og ikke kendte til produktionsprisen eller produktionstiden.

Noget helt andet er jo også at kigge lidt rundt omkring på nettet og se, hvad du kan slippe afsted med at opkræve for dine smykker. Det er ofte lidt lettere at finde en pris, hvis man kender markedets generelle priser. Og så må du prøve dig frem - er der meget salg, kan du snildt sætte prisen lidt op. Og sker der intet, så prøv at sætte prisen ned. Det er jo et spørgsmål om markedsregulering ;)

Og så har jeg en idé om, at smykker sælger bedre, hvis priserne ligger én krone under hele halvtredsere. Altså 99 kr., 149 kr., 199 kr. osv. Du kan jo se, at fødevarebutikkerne gør det samme (bare i øre).

Og et tip, jeg har fået mange gange gennem årene: hvis prisen på smykker er lidt pebret, går kunder ofte ud fra, at der er tale om godt kvalitet. Prestige sælger også, bare ikke så let til de helt unge kunder - de vil have det billigste muligt. Så det er også et spørgsmål om, hvem din målgruppe er :-D


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 18. jun 2012 15:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg sætter min timeløn til 100kr.

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker