Switch to full style
Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.
Skriv et svar

Frustration over ørestikkere - har brug for råd

ons 18. jul 2012 15:27

Hej

Jeg har nu oplevet to tilfælde af folk, der har haft reaktioner på mine ørestikkere. De er købt på en dansk side - forsølvet og nikkelfri. Det er vildt frustrende, for jeg vil ikke sælge dårlige produkter :naughty:

Mit spørgsmål er nu - er det bedre at købe ørestikkere i kirurgisk stål? :think:

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

ons 18. jul 2012 17:19

Midtjyden skrev:Hej

Jeg har nu oplevet to tilfælde af folk, der har haft reaktioner på mine ørestikkere. De er købt på en dansk side - forsølvet og nikkelfri. Det er vildt frustrende, for jeg vil ikke sælge dårlige produkter :naughty:

Mit spørgsmål er nu - er det bedre at købe ørestikkere i kirurgisk stål? :think:


Jeg bruger kun kirurgisk stål, 925 sterling eller forgyldt sterling

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

ons 18. jul 2012 19:11

Det er forskelligt hvordan folk reagerer på metaller.
925 sølv (sterlingsølv) er en legering af kobber og finsølv. Nogle reagerer på kobberet i sølvet.
Ved du hvilket metal der er under forsølvningen? Måske er det messing og det er også nogle som reagerer mod det.

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

ons 18. jul 2012 21:24

Alice Schmidt skrev:Det er forskelligt hvordan folk reagerer på metaller.
925 sølv (sterlingsølv) er en legering af kobber og finsølv. Nogle reagerer på kobberet i sølvet.
Ved du hvilket metal der er under forsølvningen? Måske er det messing og det er også nogle som reagerer mod det.


Hej Alice

Som jeg tolker dit svar, kan stort set alle typer af ørestikkere medfører reaktioner. Er det korrekt antaget? De ørestikkere jeg brugte var forsølvet messing, men jeg vil gerne finde et alternativ, som er mere allergi-venligt

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

tors 19. jul 2012 17:56

Ja, men der er nu ikke særlig mange som reagerer mod kobberet i sterling... Det jeg siger er, at der kan være enkelt tilfælde hvor nogen er allergisk over for kobber.
Jeg selv bruger sterling sølv til ørestikkere og ørebøjler.

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

lør 21. jul 2012 00:45

pmcc2363 skrev:
Midtjyden skrev:Hej

Jeg har nu oplevet to tilfælde af folk, der har haft reaktioner på mine ørestikkere. De er købt på en dansk side - forsølvet og nikkelfri. Det er vildt frustrende, for jeg vil ikke sælge dårlige produkter :naughty:

Mit spørgsmål er nu - er det bedre at købe ørestikkere i kirurgisk stål? :think:


Jeg bruger kun kirurgisk stål, 925 sterling eller forgyldt sterling


Kan du anbefale et godt sted at købe ørestikkere i kirurgisk stål?

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

lør 21. jul 2012 04:33

Midtjyden skrev:Kan du anbefale et godt sted at købe ørestikkere i kirurgisk stål?
F.eks RH, Frits side 1, 2 og 3 (KS) eller ebay :-D

Billede

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

lør 21. jul 2012 08:06

BlueRaven skrev:
Midtjyden skrev:Kan du anbefale et godt sted at købe ørestikkere i kirurgisk stål?
F.eks RH, Frits side 1, 2 og 3 (KS) eller ebay :-D

Billede



Jeg køber mine hos ravsted hus

Re: Frustration over ørestikkere - har brug for råd

fre 14. sep 2012 09:00

Jeg ville aldrig bruge forsølvede ørestikker, hvis det var mig, synes at sølvet bliver slidt for hurtigt af og så kommer allergien. Rigtig mange, som mig, er ikke kun allergisk for nikkel, men for andre uægte metaller.
Skriv et svar