Dato og tid er tors 25. apr 2024 12:36

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: tirs 25. aug 2009 20:33 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Reglerne er desværre sådan, at når man bruger dele i sølv i sine smykker - også selvom det er ganske lidt og under 3 gram pr. del, så skal man have et navnestempel. Lige så snart man producerer en varer, hvori der indgår sølv - uanset om det er mærket med 925 fra forhandleren eller ej.

Også selvom man handler hos Ravstedhus eller Pearls and pieces mv. Da de kun sælger løse dele, skal de ikke have et navnestempel, det er først, når man laver noget med varerne. Eks. når man laver øreringe af sterling sølv og en eller anden sten. Også selvom selve øreringen vejer under 3 gram.

Jeg har skrevet frem og tilbage med en fra Ædelmetalkontrolen, og forsøgt at finde en udvej uden om et navnestempel. Men svaret var: at jeg skal have et navnestempel, hvis jeg bruger ordet sølv i min beskrivelse af den enkelte varer.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 26. aug 2009 11:12 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Det ender da med at vi er nød til at gøre noget hvis vi vil være lovlige. Det er en skam at der skal være så svært at gøre det bedstefor vores kunder , men sådan er det nu en gang og så må vi jå selv tage en beslutning om hvad vi vil.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 26. aug 2009 11:15 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
så er det jo helt vildt at de så ikke bare lukker alle hjemme smykkefabrikanter ned......for så er vi jo alle sammen "ulovlige" :(-

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 26. aug 2009 11:22 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Ja det må vi jo sige at vi er. og det kan vi alså mig nok ikke blive hved med da vi jo har butikken og skal stå tild andsvar for de ting vi føre så vi kommer nok til at bide i det sure æble og betale ved kasse 1. ~x(

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 3. sep 2009 17:43 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Så har jeg fået brev fra Ædelmetalkontrollen, og mit navn er godkendt :dance: Så om få dage får jeg mit nye navnestempel, som skal stemples i mine Sterling sølv smykker :dance:

Og så er der styr på endnu nogle af de mange regler, der er ;)-

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker