Dato og tid er tors 18. apr 2024 05:38

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 10. sep 2009 19:29 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Jeg ved ikke, om det er det korrekte sted, jeg skriver :?:

Men, der har været en hel del fremme de sidste dage om reglerne for internethandel.

Og da jeg ved, at flere af jer, har jeres egen internetshop, vil jeg lige tillade mig at skrive lidt om de mest bassale regler.

Jeres postadresse skal fremgå af hjemmesiden. D.v.s. folk skal kunne se, hvor butikken har fysisk adresse. Og det er ikke nok med en postboks.

Man skal kunne gemme de mails, man sender til internetbutikker. Så en mailfunktion på hjemmesiden, hvor man ikke kan gemme mails fra, er ikke god nok.

Det skal fremgå af hjemmesiden, at I overholder købeloven og dørsalgsloven, d.v.s. det skal fremgå, at det folk køber hos jer, er omfattet af 2 års reklamationsret inkl. ½ års garanti.

Det skal fremgå af hjemmesiden, hvad man skal gøre, hvis en varer gør i stykker, og hvor skal man sende varen hen.

Det skal fremgå af hjemmesiden, hvordan man kan returnere varerne, hvis man fortryder købet - normen er, at folk har ca. 2 ugers fortrydelsesret.

Det kan være en meget dyr affære, hvis man bliver "snuppet" i, ikke at overholde reglerne, jeg har hørt om en webshop, der fik en bøde på 50.000 kr. for ikke at oplyse om reglerne - og det er endnu dyrere, hvis Ædelmetalkontrollen "falder over" jeres hjemmeside, og I ikke er registreret.

Og man kan ikke kalde sig privat person, der sælger til private - når man sælger via en hjemmeside. D.v.s. man kan ikke sige, at det er salg mellem private. En hjemmeside er en butik, der er omfattet af købeloven og dørsalgsloven - også selvom man ikke har et cvr nr. eller er registreret som selvstændig.

Hvis I bruger betegnelsen "sølv",eller "guld" skal I være registrerede hos Ædelmetalkontrollen - det siger loven.
Det er ok at skrive forsølvet, forgyldt, silverplated, goldplated, sp, gp og tibetansk sølv. Men ordene: sølv, ægte sølv, Sterling sølv og forgyldt sølv, forgyldt sterling sølv, kræver en registrering hos Ædelmetalkontrollen. Dette gælder dog ikke, hvis man kun sælger smykkedele. Men sælger man også smykker, hvor man skriver, at det er med sølv mv. skal man være registreret.

Jeg har hørt, at myndighederne er i gang med at checke diverse netbutikker. Derfor dette indlæg.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 11. sep 2009 08:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Lise - ved du hvad det koster og hvis man køber eks. sterling sølv ørebøjler hos en forhandler herhjemme og der ikke er stempel i.....kan man så godt selv stemple HVIS og når man er blevet registrert ??

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 12. sep 2009 07:59 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
Det er dejligt at du lige riser reglerne op. og hvis man her så der kan betales med dankort kan pbs også finde på at se om man opfylder alle kravene. det har vi nemlig prøvet. og vi var faktis glade for at de gjore det Vi blev bet om at vi altid skulle sende en udskrift af fakturaen med og ikke kun den elekrtoniske faktura . jeg mener heller ikke at det er en dårlig ting at der er regler som skal overholdes. dette er også en sikkerhed for kunderne og de får mere lyst til at handle på nettet.

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 12. sep 2009 10:47 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Linda skrev:
Lise - ved du hvad det koster og hvis man køber eks. sterling sølv ørebøjler hos en forhandler herhjemme og der ikke er stempel i.....kan man så godt selv stemple HVIS og når man er blevet registrert ??


Det koster 450 kr. inkl. moms i anmeldelsesgebyr. Og så koster det 2.105 kr. + moms om året for at have rettighederne til et navnestempel, hvis man tilmelder sig efter den 1.7 koster det 1.052,50 + moms for det sidste af året. Så det er en dyr affære, men sådan er loven.

Hertil kommer så udgifterne til selve stemplet, det kan man købe bl.a. hos Ravstedhus, det koster ink. et stempel med 925 ml. 700 og 1000 kr. inkl. moms afhængig af antal bogstaver, der er i ens navnestempel. Og så skal man have de små led til at stemple i. Man kan selvfølgelig stempel direkte i låse mv.

Hvis du er 100 % sikker på, at de dele du køber er af sterling sølv, kan du godt stempel, men du kan også sætte et lille vedhæng i med dit navnestempel.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: lør 12. sep 2009 10:52 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Havfruen skrev:
Det er dejligt at du lige riser reglerne op. og hvis man her så der kan betales med dankort kan pbs også finde på at se om man opfylder alle kravene. det har vi nemlig prøvet. og vi var faktis glade for at de gjore det Vi blev bet om at vi altid skulle sende en udskrift af fakturaen med og ikke kun den elekrtoniske faktura . jeg mener heller ikke at det er en dårlig ting at der er regler som skal overholdes. dette er også en sikkerhed for kunderne og de får mere lyst til at handle på nettet.


Ja, hvis man er godkendt af pbs, så er man sikker på, at de har checket at alle reglerne er overholdt på ens hjemmeside med hensyn til nethandel.

Og det er jo en sikkerhed for kunderne - og os, når vi selv handler på nettet :x-

Og så er der jo også den lille detalje, at når man handler med kreditkort, kan man altid på pengene tilbage, hvis forhandleren snyder en. Det kan man ikke ved bankoverførsler. Der er man på herrens mark, hvis man bliver snydt.

Jeg er glad for, at myndighederne er oppe på dutterne overfor alle de netbutikker, der snyder og bedrager. Vi hører jo tit om folk, der er blevet snydt. Og det fordrer jo ikke ligefrem, at folk tør handle igen på nettet.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker