Dato og tid er tors 18. apr 2024 12:40

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 29. okt 2009 10:23 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 29. okt 2009 10:21
Indlæg: 2
Hejsa

Jeg ville bare lige høre om nogen af jer herinde, har gode erfaringer med en hjemmeside, hvor man kan købe Rhinestone perler, der ikke bliver sorte/mørke (især de forgyldte). Siden må osse gerne have et stort udvalg af rhinestone perler.
Da jeg er lidt grøn på området, købte jeg nogle rhinestone perler i Bilka - Hvilket jeg ikke kan anbefale, de bliver nemlig sorte/mørke :-q
Jeg kan se der er mange af jer herinde der køber smykkedele på ebay - Og jeg har da osse tænkt på det, men jeg aner ikke hvordan man gør? Og hvordan betaler man derinde?

Kram Maria


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 29. okt 2009 12:08 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: søn 12. jul 2009 17:46
Indlæg: 218
Geografisk sted: Odense
Min erfaring er, at stort set alt forgyldt bliver sort! Især stardust-perler er slemme til at blive hurtigt grimme X( .
Synes generelt at forsølvede ting holder længere end forgyldte. Men det ku da være rart hvis nogen har fundet de vise sten ellers er jeg begyndt at gå mere og mere over til sterling sølv og forgyldt sterling sølv


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 29. okt 2009 14:41 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Hej Maria

Alle forsølvede og forgyldte perler bliver mørke/sorte med tiden - uanset hvor du køber dem. Det skyldes iltning af stenene, og der er desværre ikke meget at gøre ved det. Jeg har for længe siden købt nogle forsølvede rhinsten perler hos Pearlsandpieces, og de holder rimeligt, men de bliver altså også mørkere med tiden p.g.a. iltning. Underlaget som sølv laget eller det forgyldte ligger på er ofte kobber eller messing, og det irrer med tiden og viser sig ved at sølvlaget eller det forgyldte lag bliver mørkt.

Hos Creativkompagny har de nogle sølvfarvede og guldfarvede rhinsten, som ikke har noget som helst med sølv eller guld at gøre, de holder fint farven.

Også ægte sølv og forgyldt sølv bliver mørkere p.g.a. iltning med tiden.

For at undgå iltning er det vigtigt, at du opbevarer dine sølv og forgyldte sølv smykker i lukkede plasticposer, når de ikke er i brug.

Du kan ganske forsigtigt rense perlerne, eksempelvis i en smykkerensermaskine. Sådan en kan du bl.a. købe i Bilka til 150 - 200 kr. Eller du kan prøve at ligge dem i kogende vand med et stykke sølvpapir og lidt salt. Men de forsølvede og forgyldte perler kan kun tåle at blive renset nogle ganske få gange. Er der tale om ægte sølv kan du gøre det mange gange uden at skade perlerne.

Hvis du vil købe på eksempelvis ebay, skal du blot oprette dig som bruger hos ebay og ved paypal. Det kræver, at du har et internationalt kreditkort eksempelvis et visa kort. Men du skal være varsom med at købe sølvdele og gulddele, da det sjældent er ægte, selvom de skriver, det er sterling sølv eller guld. Og så skal du være opmærksom på, hvad de tager i forsendelse for varerne. Men du kan sagtens finde nogle rigtig flotte og billige smykkesten og en hel del forsølvede og forgyldte billige dele.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 30. okt 2009 08:51 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 29. okt 2009 10:21
Indlæg: 2
hejsa
Tak for svarene :-D
Jeg kan godt forestille mig at de bliver mørke/sorte med tiden, men det sker vel ikk allerede efter 1 uge eller gør det?
Det er fordi jeg lavede et knyttet armbånd til en veninde, med forgyldte rhinestone perler og de blev sorte/mørke efter hun have brugt armbåndet i en uge.. Jeg spurgte hende om hun havde haft det på i bad eller om der var andet hun kunne have gjort så det blev mørkt så hurtigt og det havde hun ikke... Så lavede jeg et nyt til hende og nu er det samme sket igen... Har overvejet at lakere perlerne med klar lak som man kan købe på spraydåse, fordi jeg troede det måske var sved, der var med til at gøre perlerne mørke.. Men jeg ved ikke om det er noget der har betydning :?:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 30. okt 2009 08:58 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Sveden / syren i huden kan sagtens have noget med det at øre.....også...!!

Nogle har mere syre i huden end andre og gør det "mere sort" på kortere tid........men jo - du kan godt lakere dem, så holder de da lidt længere hos din veninde :o)

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 30. okt 2009 14:07 
Offline
Rubin
Rubin

Tilmeldt: søn 12. jul 2009 17:46
Indlæg: 218
Geografisk sted: Odense
Mener faktist at Butler herindefra har prøvet at lakere en stardust-perle?? Måske ser hun det her og kan dele sin erfaring med os.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 31. okt 2009 14:03 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Det kan sagtens være syren i hendes sved, der gør at de bliver mørke så hurtigt, men en anden stor SYNDER er ofte creme og parfume.

Der er ingen smykker af sølv, forsølvet, forgyldt mv., der kan tåle creme og parfume, de vil alle blive mørke meget hurtigt.

Men du kan prøve at lakere dem, jeg tror dog ikke, det holder i længden, men det er da et forsøg værd.

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 3. nov 2009 15:52 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: fre 30. okt 2009 09:28
Indlæg: 13
Geografisk sted: Glumsø, Næstved
Hej..

Jeg har nogle forsølvede kugler med "Simili-sten" der med garanti forbliver flotte, de findes i 8 og 10 mm.. Jeg har brugt disse i eks.vis. et knyttet armbånd til en veninde, der går med dette hver dag, og de er stadig lige så flotte, som da de var nye.

I øvrigt har jeg hørt positivt resultat med lakering af forgyldte kugler, én af mine kunder fortæller at hun altid lakerer alt forgyldt, hun benytter i sine smykker... Jeg skal spørge hende, hvad det er for lak hun bruger, så andre kan få glæde af det.

http://www.scharlett.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker