Lene har i øjeblikket kun memory wire til halskæder og fingerringe. Hun undersøger om hun kan få det hjem til armbånd også..Linda skrev:jo, har lene ikke fået memorywire - det tror jeg da.......men kan ikkemlige overskue pr. omgangs pris...???
rigtig flotte ting du har fået lavet og jeg er vild med dine ferskvandsviklerier......ser bare så dejligt sommerligt og enkelt ud!!
vikle kæder og armbånd
Redaktør: rumlebumle
-
rumlebumle
- Opal

- Geografisk sted: Virum
-
Charlottes
- Opal

- Geografisk sted: Amager
Det er nogle rigtig flotte smykker du har fået lavet. 
Man kan da aldrig få for mange perler. ;-)
ehreeemnnn johhh men jeg har heller ikke katset mig ud i almindelig wire endnu.rumlebumle skrev:Vase: Memory wire er simpelthen noget af det nemmeste. Det er bare at sætte perler på, rundt og rundt. Ligesom på almindelig wire.
Enderne er nogle jeg har købt hos Lene ( cyberimport.dk ) De har fået en lille klat lim og så holder de fast på hele møget.![]()
Lene har ikke memory wire til armbånd endnu, men hun har til ringe og halskæder. Jeg købte mit i panduro, da jeg tilfældigvis lige faldt over det.
Det jeg især bemærker er hvor ensartet perlerne "opfører sig" på dine armbånd....på tråd (nylon og metal) synes jeg nemlig ikke at de sdder så pænt) (for tyndt tråd vil jeg tro).
Ovs fingerringe i det??? det lyder ellers fedt! DET var noget jeg kunne finde på at købe og lave! Men så skal man vel kende diameteren eller hvad???
Undskyld at jeg spørger sådan.
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
-
rumlebumle
- Opal

Man kan også godt lave et øje som lukning. Hvis det er, kan jeg sende dig et stykke til halskæde som du kan prøve. Det ER virkelig nemt. Jeg prøvede at lave et øje med en almindelig tang, men det kunne jeg ikke. Memorywiren er alt for tyk, så det var for mig næsten umuligt, men det kan da være det kan lykkedes for dig. Man kan nok ikke rigtig bruge andre lukkemetoder. Wiren er temmelig kraftig.
Jeg vil tro at med ringen, er det sådan at den passer på alle, men jeg er ikke sikker.
Jeg vil tro at med ringen, er det sådan at den passer på alle, men jeg er ikke sikker.
Tak for dit tilbud og forklaring her Rumle. Jeg genså lige dine armbånd (de viklede) når jeg var her.... de er godt nok flot lavet fatter ikke at du kunne det i første hug! Jeg er helt dårlig med kæderne i de mørke/varme toner......og på kobbertråd ville det også være superlækkert tror jeg. Har du selv viklet kæderne mellem viklingerne?? eller brug o-ringe? eller er det købt? (jeg kan godt li' at de er helt runde ligeso o-ringe;-)rumlebumle skrev:Man kan også godt lave et øje som lukning. Hvis det er, kan jeg sende dig et stykke til halskæde som du kan prøve. Det ER virkelig nemt. Jeg prøvede at lave et øje med en almindelig tang, men det kunne jeg ikke. Memorywiren er alt for tyk, så det var for mig næsten umuligt, men det kan da være det kan lykkedes for dig. Man kan nok ikke rigtig bruge andre lukkemetoder. Wiren er temmelig kraftig.
Har kigget lidt på den smule de har i de to steder her i Randers (hobbybutikker)....har set forskellige lukkedimser, og tror at jeg bedre forstår det nu. Er ret overbevist om at det var en wiretråd jeg lige fik ødelagt den dag jeg ville vikle med den.
Det ser ud somom du kunne komme langt med vikleriet. Keep it up!
Vh Vase - vild med viklinger
-
rumlebumle
- Opal

Vase: det der er mellem som ligner o-ringe, er kæde stykker jeg har købt hos Lene. Man køber 1 meter af gangen. Det har jeg så klippet i mindre stykker og sat imellem.
Rigtig flotte smykker rumle
Jeg er vildt facineret af viklingerne, de er flotte, og der må skulle bruges meget tålmodighed tænker jeg!! Jeg har endnu ikke givet mig i kast med det af samme grund
Efter at have set dine memorywire får je også helt lyst til at prøve, de er super søde og enkle! Kan wiren passe på alle håndled store som små?
Jeg er vildt facineret af viklingerne, de er flotte, og der må skulle bruges meget tålmodighed tænker jeg!! Jeg har endnu ikke givet mig i kast med det af samme grund
Efter at have set dine memorywire får je også helt lyst til at prøve, de er super søde og enkle! Kan wiren passe på alle håndled store som små?
Hilsen Sabina
Hej!
Er ny i "faget" og vil gerne høre hvordan du sætter de viklede perler sammen ? Det ser sødt ud, og jeg har ind til videre "kun" sat perler på wire .....
Hvad er memory wire ?
Mvh
Kirsten
Er ny i "faget" og vil gerne høre hvordan du sætter de viklede perler sammen ? Det ser sødt ud, og jeg har ind til videre "kun" sat perler på wire .....
Hvad er memory wire ?
Mvh
Kirsten
Mvh
Kirsten
:::::::::::::::::::::
Carpe diem
Kirsten
:::::::::::::::::::::
Carpe diem