Dato og tid er tirs 19. mar 2024 03:16

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 19. apr 2009 21:14 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:11
Indlæg: 55
Ja, nu kan jeg så tilføje parykmager til mit 'visitkort' (hvis jeg da havde eet...). =))

Jeg er i den høje alder af 47 (næsten 48) begyndt at samle på dukker. Ikke almindelige dukker; men ABJD dukker. Det står for Asian Ball Jointed Dolls. Jeg ejer for nuværende 3 af slagsen - de kategoriseres som 'tiny' og er nogen af de billigste man kan få. (Jeg har købt mine second-hand - eller har adopteret dem, som man nu synes - og den billigste kostede omkring 800,-). Dukkerne kan købes helt op til 80cm store (måske større), og så vil jeg slet ikke nævne prisen.... Jeg kan nu bedst lide tiny'erne - mine er 27cm og ca. 10,6cm høje - og de taber ikke meget i pris. En dukke købt fra ny for 3 år siden kan nemt indbringe mere end den kostede fra ny - især hvis den er velholdt og der er tilbehør med. Problemet for os europæere er det sædvanlige - moms og gebyr samt told.... Det er også derfor jeg har købt mine indenfor EU.

Den første dukke købte jeg gennem et fransk forum og så havde mine døtre den med hjem fra Paris, hvor de besøgte min søn. Nr. 2 dukke er købt gennem et dansk forum og nr. 3 gennem et amerikansk forum - af en englænder...

Nu kommer så det sjove. Deres parykker var ikke særlig flatterende, så jeg tænkte - sådan nogen kan jeg da selv lave. Jeg havde et nøgle pink garn - og gik igang med een til den lille Pukipuki dukke på 10.6cm. Det gik meget godt, og så lavede jeg een til min større dukke - og een til til den lille. Nu er jeg så lige gået igang med 1 mere til hver af dem.

Jeg hækler nærmest en lille hue, og så deler jeg garnet så det bølger af sig selv - og trækker derpå trådene igennem maskerne i huen. Så finder jeg nærmest ud af frisuren mens jeg gør det. Her er et par billeder af de 3 'parykker' jeg har lavet indtil nu.

Billede Billede Billede Billede Billede

Disse dukker er faktisk 'hobby-dukker' da de er lavet af resin og man selv kan lægge 'faceup' på dem. De kan også slibes til hvis man synes man vil ændre lidt ved ansigtsudtrykket. Herudover bruger man dem meget til at lave foto-historier med, da - især de mindste - er gode til at posere. Det er faktisk ret sjovt... :) Der er nogen der gør meget ud af at få dem til at ligne karakterer fra film eller manga/animé eller popstjerner og lign.

Mine parykker er forresten specielt gode til den slags dukker, fordi selve ansigtet kan tages af og på dukken (så man kan skifte øjnenes stilling eller sætte andre øjne i - eller faktisk skifte hele ansigtet) og disse ansigter kan tit sidde lidt løst - dette problem ordner parykken da den sørger for at hovedet sidder godt fast.

Iøvrigt - hvis der er nogen der ligger inde med nogen nøgler garn lignende det på billedet (med 3 tråde) i andre farver - som f.eks. lyslilla, lavendel, lyseblå - tja - alle pasteller - så må I meget gerne tænke på mig (Jeg betaler naturligvis for det).

_________________
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 19. apr 2009 21:22 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 15. feb 2009 10:57
Indlæg: 1924
de er sjove dine dukker men jeg kan nu best lide dem med hår på :dance: og du er bare dygtig til at lave hår. det ser ud som om de er født med det hår du har lavet. :dance:

_________________
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 19. apr 2009 21:33 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:11
Indlæg: 55
De ville nu også være en hel del kønnere med 'make-up' på; men jeg har ikke haft tid til rigtigt at sætte mig ind i den del af det endnu. Kun den lille med trutmunden er 'malet' - det var den da den kom. :) Det er noget med at jeg skal have købt akvarel farver og pensler, så det må vente lidt. De er nu også meget søde uden, synes jeg. Jeg kan nu godt lide de små uden paryk på; men de er jo elvere - og elvere har jo som regel langt bølgende hår, ikke?

_________________
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 07:19 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
jeg er vild med hende "hårbåndet" - eller det ligner det.....det er bare lige hende.....og det er du da god til :dance:

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 07:36 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Det er nogle flotte dukker, Boots, og du er da helt vild god til at lave de parykker. Dukkerne ligner lidt feer syntes jeg med let spidse ører, de er rigtig nuttede. :x-

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 10:57 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:11
Indlæg: 55
Ja men det er jo netop det de er - feer - eller elvere... en blanding. Den store har fået navn efter feernes dronning - Titania (fra en Skærsommernats Drøm) og den lille grinende er Puk. Den lille betuttede har jeg endnu ikke fundet et navn til. :)

_________________
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 11:10 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 6. mar 2009 18:56
Indlæg: 819
Geografisk sted: Birkerød
de er bare super søde!! :clap:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 12:13 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Ej hvor sjovt. du skulle næsten snakke med min svigermor. hun samler på dukker og har ja jeg ved ikke hvor mange dukker. hun har også et par stykker af disse dukker som jeg personligt syntes er de fedeste og sejeste dukker. De har fede elver øre og kan bevæge sig i alle mulige sjove stillinger... Udover det så følger der det fedesgte gothiske tøj med til dem som bare ser sååå fedt ud...

De parykker du har lavet.. ja kan kun sige WOW... Det ser knald godt ud..
Min sviger mor er i en dukke gruppe hvor de snakker om dukker osv. og tror de vil elske de der parykker :D Hvis du er intra så sig til. kan prøve at skaffe adressen
.

Men virkelig flot arbejde.. :x- :x-

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 12:34 
Offline
Perle
Perle
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. feb 2009 01:11
Indlæg: 55
Jeg er meget interesseret. Jeg er på et abjd forum her i Danmark der hedder Resin Garden - her drejer det sig næsten udelukkende om disse asiatiske dukker; men jeg ved at der også laves bjd f.eks. i USA - og sikkert også mange andre steder. Iøvrigt er der også en del mennesker der laver dem selv - fra grunden af. Jeg synes det er en fantastisk hobby - bare meget, meget dyr....

Jeg vill også gerne udstyre mine dukker med fantastisk tøj; men jeg har aldrig rigtigt fået lært at sy - og nu kan jeg ikke sidde ved en symaskine pga. ryggen. Måske kan jeg lave parykker og bytte dem for tøj.... :)

_________________
Billede
----------------------------------------------
Proud member of Chainmaillers Guild


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 20. apr 2009 13:01 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Her er hvad jeg har modtaget af min svigermor..

Du kan bare sende en Mail til

dukke@yahoogroup.com

Så blir den sendt ud til et par stykker, bl.a. min svigermor.

Også er der denne side:

www.denofangels.com

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker