Tvungen flash ?

Driller teknikken, er det her du kan finde råd og vejledninger eller stille spørgsmål om den digitale verden.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg har et sony alpha 300 .... Vi kender ikke hinanden så godt endnu, som jeg kunne ønske mig .
Jeg har sommetider brug for flash, selv om der er lys nok.... Hvordan gør jeg ? :-?
Bettina
Kirsten
Safir
Safir
Indlæg: 440
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 16:45
Geografisk sted: Næstved
Tja ... jeg plejer at læse brugsanvisningen når alt andet svigter .... :D ;)-
Mvh
Kirsten

:::::::::::::::::::::
Carpe diem
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Tænd kameraet:
Billede

Sæt programhjulet på P:
Billede

Pop blitzen op:
Billede

Nu burde den fyre automatisk sålænge blitzen er oppe. :pray: ;)-

------

Hvis blitzen opfører sig mærkeligt, kan du have ændret på selve blitz-mode.

Tryk Fn-knappen
Billede

Vælg Flash mode:
Billede

Tjek at det er Fill Flash, der er valgt:
Billede
Billede

Glemte at sige, at det også burde være her, du kan indstille flashen , ligegyldigt hvad programhjulet står på (der er skiftende muligheder, alt efter hvad program du har valgt). Du kan prøve at tjekke om det er tilfældet.
Kirsten skrev:Tja ... jeg plejer at læse brugsanvisningen når alt andet svigter .... :D ;)-
Nu er Sony kendt for at lave verdens mest uforståelige og dårligst illustrerede brugsanvisninger. :-?
Især hvis man er foto-grøn. :(( ;)-

Billede
Billede
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Kirsten skrev:Tja ... jeg plejer at læse brugsanvisningen når alt andet svigter .... :D ;)-

Nu ikke så fræk :D

Har skam prøvet men hjalp ikke..
Bettina
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Tark Blueraven, vidste jeg kunne regne med dig Billede

Jeg havde et rigtig fedt kamera, i 10.000kr klassen (altså ink. tilbehør) Jeg var så så dum, at tage det med til stranden og det blev ødelagt af sand..... Det er 20 år siden og siden har jeg ikke rigtig fotograferet men nu har jeg så fået dette kamera og det er jeg ret glad for... Men tror jeg må på et bitte kursus, for jeg hader jeg ikke kan alle dets funktioner og jeg har det bedst med, at få det fortalt eller dine gode forklaringer ;;)
Bettina
pias
Rubin
Rubin
Indlæg: 266
Tilmeldt: fre 23. jul 2010 20:33
Geografisk sted: Dragør
Men hvad skal man også bruge brugsanvisninger til, når man har BR?
Carpe diem!
Mkh. PIa
Besvar