Dato og tid er tors 28. mar 2024 21:35

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 18. aug 2011 11:17 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Indlæg: 614
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg har lige en fri dag og skulle meget gerne have sendt billeder fra konfirmation til print..

Min søster der sender til online print - får nogle forskellige str tilbage, alt efter hvordan de er beskåret/redigeret...
Jeg har også beskåret mange af mine men ønsker kun at få tilbage i EN størrelse 10x15
har søgt på nettet og synes det er en jungle at hitte rede i... og af samme grund har jeg MANGE billeder der aldrig er blevet printet - men NU skal det være..
Hvor får I fremkaldt og får I samme str tilbage selv om foto er beskåret ???

_________________
Bettina


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 18. aug 2011 13:09 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 12. okt 2010 09:44
Indlæg: 49
Geografisk sted: Lolland
Jeg plejer at bestille hos Coop/nettorvet. Det er samme størrelse på billederne, dog er prisen lidt høj.

_________________
Glade hilsener fra :
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 18. aug 2011 14:13 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Bilka (billig lige nu) eller Pixum er normalt de steder, jeg bruger (men det er sjældent, jeg papirfremkalder).

Normalt når man bestiller digitalbilleder, vælger man den "mindste størrelse" - f.eks 10cm og den anden størrelse justeres automatisk alt efter billedets dimensioner.
De fleste kompaktkameraer bruger forholdet 3:4 (her bliver billederne ca 10x13cm),
hvorimod SLR kameraer bruger forholdet 2:3 (giver billeder på 10x15).
Hvis du vil være sikker på, alle dine billeder bliver 10x15, må du altså ændre billedernes forhold til 2:3.

Et billedbehandlingsprogram er, hvad der skal bruges.
Her må du så overveje om du vil beskære, eller ændre på canvas-størrelsen. Det første giver ofte bedre billeder, fordi man sjældent får komponeret et billede helt perfekt i kameraet, det sidste giver "hvide" bjælker i siderne (de kan selvfølgelig farves den farve, du vil have). Resize kan ikke bruges, da denne funktion strækker billederne, og svigermor vil næppe påskønne at blive dobbelt så bred, når hun slanger sig i bikini på badestranden. :D

Under alle omstændigheder skal de billeder du uploader altså have forholdet 2:3
(f.eks 2000px x 3000px eller 3000px x 4500px - altid 2:3).

Lille fif: Selv laver jeg altid en mappe med navnet "til fremkaldelse" og kopierer (ikke flytter) de billeder jeg vil fremkalde derind. Det er så disse billeder jeg kører gennem billedbehandlingen. På den måde, har jeg altid uberørte "negativer", så jeg en anden gang kan beskære anderledes ;)

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 18. aug 2011 19:39 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 18. sep 2010 13:48
Indlæg: 417
Elgiganten har billedfremkaldelse til 25 øre stykket indtil den 31/8... (10cm)

_________________
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 21. aug 2012 10:25 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tirs 21. aug 2012 10:20
Indlæg: 1
Jeg er bruger også også tit Pixum, da de leverer en rigtig god kvalitet efter min mening. Hvis det ikke er så vigtige billeder og kvaliteten godt må svinge lidt, så tjekker jeg priser her:
http://billeder-fremkaldelse.dk/fotofremkaldelse/

Der i hvert fald mange penge at spare hvis man undersøger markedet.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 4. maj 2013 14:27 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: lør 4. maj 2013 14:23
Indlæg: 1
Du kan også gøre det hos min gamle arbejdsplads http://www.sumopix.com, de har dog mindste størrelse 20 x 30, men der kan du bare skrive på bestilllingen om de skal skæres til kant, eller præcis hvordan du vil have det :)


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker