Her er der mulighed for at beskrive vejledninger, og fortælle om metoder til smykkefremstilling
Skriv et svar

Loddespørgsmål - om underlag

fre 18. nov 2011 09:06

Hejsa

Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig forskellen på at bruge 'charcoal' og Skamolex som underlag for lodning - er det bare farven, som har en anden lyd?

/Marianne

Re: Loddespørgsmål - om underlag

fre 18. nov 2011 09:41

Skamolex er underlaget til dit loddekul. Jeg har problemer med at metallet sætter sig fast i skamoflexet hvis jeg lodder direkte på det. Derfor lodder jeg på kul. Men kullet er ikke ret stort, så for at beskytte bordpladen har jeg skamolex pladen under

Re: Loddespørgsmål - om underlag

fre 18. nov 2011 10:08

OK - tak.

Jeg har bare loddet direkte på Skamolex-pladen, og har nu ikke haft problemer med at metallet sætter sig fast. Men en kulplade vil gøre det sikrere at det ikke sker?

Kulpladen har for mig især den charme, at den er sort. Så kan jeg forhåbentligt se loddesølvet :-)

Hvor køber man en kulplade i DK?

Re: Loddespørgsmål - om underlag

fre 18. nov 2011 13:18

Jeg ved der er mange som bare bruger skamolex pladen. Jeg har også primært loddet med kobber. Kul kan du købe hos ravstedhus.dk, det er ikke ret dyrt

Re: Loddespørgsmål - om underlag

fre 18. nov 2011 16:27

Normalt bruger jeg min skamolex plade til alle lodninger. Men jeg bruger et loddekul (købt hos ravstedhus) når jeg f.eks. skal lave kuglerunde sølvkugler. Jeg har lavet en kugleformet fordybning som jeg putter et stykke sølvtråd i og varmer op.
Skriv et svar