Dato og tid er tors 28. mar 2024 10:22

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons 4. jan 2012 06:51 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
På eBay fandt jeg søde ting i white copper og nåede også at lægge nogle bud inden jeg kom i tanke om at google materialet. Jeg troede at når Blue Raven kan gøre kobberet hvidt så KUNNE det jo tænkes at industrien også kunne - men ak nej, det viste sig at være german silver, også kaldet nysølv. En legering med 20% nikkel i :(( :((


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 07:10 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
brumbear skrev:
På eBay fandt jeg søde ting i white copper og nåede også at lægge nogle bud inden jeg kom i tanke om at google materialet. Jeg troede at når Blue Raven kan gøre kobberet hvidt så KUNNE det jo tænkes at industrien også kunne - men ak nej, det viste sig at være german silver, også kaldet nysølv. En legering med 20% nikkel i :(( :((


Men er det nødvendigvis så frygteligt? Det er jo ikke smart at brugt til øreringe eller ting, der skal igennem et så sart sted som piercinger, men som vedhæng? Der er jo nikkel i mange af de knapper, der er i bukser mv.

Du kunne evt lakere det?

/Marianne


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 10:51 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
jeg synes Mjanneh har ret. medmindre du selv er allergisk eller alene har købt det for at sælge det videre, så er det ikke en katastrofe. men jeg forstår bestemt din reaktion, kan vi undgå det, så går vi udenom.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 10:52 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
du kunne bede sælgeren om ikke at sende eller trække dit bud, hvis det kan nåes. det er en mulighed

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 11:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: tors 20. aug 2009 14:30
Indlæg: 1064
Personligt ville jeg have problemer med at have sådan noget liggende, så skal man jo sikre sig at man kun bruger det til sig selv. Iøvrigt, hvis man ikke har nikkel allergi så kan det fremprovokeres netop ved at have nikkel imod huden og så bliver det lidt besværligt, da man kan få så voldsom nikkelallergi at man fx ikke kan røre jord uden at have handsker på, da der også er nikkel i alm havejord.

_________________
www.mummyinthecave.dk


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 11:28 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: lør 21. maj 2011 13:34
Indlæg: 161
Jeg synes skam også man skal være forsigtig - meget endda. Man skal så bare også være klar over, at nikkel findes i meget mere end lige i billige smykkedele. Nogen gange tager forsigtigheden lidt overhånd IMO.

http://eksem.astma-allergi.dk/kontaktek ... sem/nikkel

Er der nogen, som har mod på at teste de smykkedele, de har liggende, med testsættet, der nævnes nederst i artiklen?

En måde at undgå nikkel på, er kun at bruge ægte materialer :-)

/Marianne


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 14:04 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
der er medlemmer på det grønne der samvittighedfuldt tester hver en stump de får hjem, ved at klippe/save ind til midten af materialet og teste derfra -

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 14:28 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
De få ting jeg nåede at købe vil jeg bruge til have-smykker - altså til hundegården og drivhuset :)) det må jo være rustfrit ;)-

Det der er slemt er at de kalder det for hvidt kobber og det synes jeg er misvisende.... [-x [-x

Jeg kendte godt german silver og nysølv men har aldrig før hørt om hvidt kobber

:ymhug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 16:11 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
Jeg plejer at tester de deler jeg får hjem med en nikkeltest fra apoteket. Det er kun så jeg ved hvad jeg har liggende, jeg er selv ikke allergisk så bruger det til mig selv :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 4. jan 2012 18:29 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: man 8. jun 2009 12:14
Indlæg: 6
Jeg tester også alt der kommer inden for værkstedet.
Det var en frygtelig omgang da jeg blev helt systematisk med det testsjov for nogle år siden.
Det tog flere uger..... og det er jo ikke fordi jeg har ret meget og som skrevet så er det vigtigt ikke kun at teste overfladen. Faktisk var nogle af de helt frygtelige ting jeg havde, nogle som slog helt rødt og blodfarvet ud når jeg fik filet dem i småstykker med en stor grov fil.
Jeg købte små farvede klistermærker og satte på den enkelte lille boks når den var testet, og en dag var der mærker på alle bøtter.

Nu er opgaven ikke så slem, for det første fordi jeg næsten ikke køber mere der ikke er sterling sølv.
Det stærste mareridt var at opdage søde fine smukke dele brugt i færdige smykker være nikkelbomber og derfor måtte det jo lade livet. Jeg samlede så alt det dårlige og afleverede det som farligt affald på den lokale genbrugsplads, tror nok mændene grinede af mig men dem om det.


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker