Dato og tid er tors 28. mar 2024 18:28

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 9. jan 2012 20:16 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Er en færdig lavet kæde en ting, eller duer den ikke fordi den er sammensat af små ens ringe????

Billede

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 9. jan 2012 20:56 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Diddah skrev:
Så kan man bruge to guld perlestave bare de ikke er ens?
Ja, du må bruge 1000 perlestave - bare de ikke er ens :-D

Prins Albert skrev:
Må materialet være det samme bare form og størrelse er forskellig?
Må størrelse være den samme bare det er et andet materiale?
Ja og Ja.
En sølvring og en guldring er jo ikke ens. Og det er en rund sølvperle og en sølvspiral jo heller ikke ;)-

Danagonia skrev:
Er en færdig lavet kæde en ting, eller duer den ikke fordi den er sammensat af små ens ringe????
Er kæden købt færdig OG er leddene loddet sammen, er den én ting, men hvis du klipper den op i flere kædestykker eller klipper begge endeled så de virker som 2 ens åbne ringe (der kan vrides fra hinanden), falder hammeren b-(
Det samme gælder, hvis kæden fra start består af åbne ringe (= en masse ens smådele)

I er godt klar over, jeg bare finder på undervejs, ikke? :)) :)) :))

Hvis I tager alle de dele jeres smykke består af, og skiller dem ad, ned til de mindste enheder i kar købt dem som eller hvorfra de igen kan samles (uden brug af lod, lim og lign) , må der ikke være to identiske stumper iblandt dem. :p :-D

- og det blå "eller" er ikke et "enten-eller", men et "hvad-der-end-er-mindst-eller" =))

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 9. jan 2012 21:09 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Nu tror jeg du konsekvent har saborteret enhver symmetri 3:-O b-( . så det bliver rigtigt svært for rigtig mange og det manglede bare, for første præmien er fyrstelig- jeg vil dog gerne donnere en 2. præmie i form af en portion af mine bj-krystal perler, dem har jeg mange forskellige af. jeg finder dem frem og sender et billede i løbet af et par dage. men forbeholder mig retten til at forsøge at kapre en første plads.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 9. jan 2012 21:47 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Pia skrev:
jeg vil dog gerne donere en 2. præmie i form af en portion af mine bj-krystal perler, dem har jeg mange forskellige af.
Uhh - så bliver jeg jo også nødt til at finde på noget, så jeg kan deltage i slaget om dem b-( :((
- med mindre du vil donere de fine bjergkrystaller til konkurrence #4, #5 eller #6 i stedet :ympray: :))
- Jeg sidder nemlig og fedter med billeder til og opsætning af dem lige nu
(bliver en rejse bagud i tiden med emnerne: FlowerPower & 1942 & Once we were...)... VIKINGS!!!

Men du bestemmer selvfølgelig ;)-

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 9. jan 2012 22:40 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: man 29. jun 2009 19:55
Indlæg: 1086
Jamen BR, så bliver der jo ikke plads til de mere officielle konkurrencer- eller hva'?
jeg troede ikke du brød dig om br krystal, du sagde engang, at de ligner en dårlig kvalitet af glas! og det er jo på sin vis sandt nok - ej, jeg vil helst give dem til en af hver-konkurrencen, den er så dejlig absurd.

_________________
Billede LOKE'S GHOST


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: man 9. jan 2012 23:26 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Pia skrev:
Jamen BR, så bliver der jo ikke plads til de mere officielle konkurrencer- eller hva'?
Jo, det gør der da. Der er jo ingen, der siger, at der ikke kan løbe to eller flere konkurrencer samtidigt. Lige nu er der jo tre uofficielle i gang, og de nye officielle konkurrencer bliver jo meget anderledes, når Camilla får tid og energi til at starte dem op mellem lektier og eksamener ;)-
Desuden er der jo ikke sagt noget om, hvornår de næste 3 uofficielle skydes i gang, men det bliver efter samme princip som denne omgang, med henholdsvis 1, 2 og 3 måneder til projekterne. Så har man en hyberaktiv lørdag, kan 3 uofficielle konkurrencer klares på en eftermiddag, og så er der jo stadig masser af tid, til at optænke noget udspekuleret snedigt til en 2-måneders officiel konkurrence :ymdaydream:

Pia skrev:
jeg troede ikke du brød dig om br krystal, du sagde engang, at de ligner en dårlig kvalitet af glas!
Det er rigtigt, jeg ikke er den helt store fan af helt klar fejlfri bjergkrystal, men jeg elsker bjergkrystal med inklusioner, brud, regnbuer, fantomer eller krystaller i naturlig form.
Og kender jeg dig ret, er din præmie næppe af den kedelige slags, hvor glas ville være kønnere. :-D

Pia skrev:
- ej, jeg vil helst give dem til en af hver-konkurrencen, den er så dejlig absurd.
Og sådan bliver det så! :ymparty:
Det passer jo også meget godt med dig som sponsor her =)) :x-

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 10. jan 2012 09:06 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 8. feb 2009 23:37
Indlæg: 2205
Geografisk sted: Sydals
Jeg har plaget Blue groft, om at blive ved med disse konkurrencer, så længe som muligt, så jeg slipper for at tage over :-D Til sommerferien er der igen mere ro på her. Men dette skoleår er lidt hårdt for mig...

_________________
Billede Ha' en perle-dag - Camilla

Billede
http://www.danagonia.amio.com
http://www.danagonia.blogspot.com


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tirs 10. jan 2012 17:39 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. jan 2011 18:41
Indlæg: 120
Så har jeg lige talt op til mit indlæg, 76 forskellige dele ;)-


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tirs 10. jan 2012 20:47 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Prins Albert, du er da vel ikke allerede klar!?!? :-o


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 11. jan 2012 18:40 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. jan 2011 18:41
Indlæg: 120
brumbear skrev:
Prins Albert, du er da vel ikke allerede klar!?!? :-o

Mangler faktisk bare at sætte lås på, men smykket får lie lov til at ligge og modne lidt her på mit arbejdsbord for at se om der er forbedringsmuligheder :-?


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker