Dato og tid er tors 28. mar 2024 20:11

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre 18. maj 2012 12:55 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
Det har været en hård uge, nok mest psykisk.

Jeg har mistet en ven - Han viste sig at være et andet menneske, end jeg havde regnet med. Et menneske som var parat til at begå kriminalitet på min bekostning.

Han har virkelig rystet mig, og gjort at jeg går rundt i utryghed. Han tog mit dankort i min pung, tog billeder af det og shoppede for mine penge på
nettet.

Jeg fandt ud af fredag nat, at der var trukket 1300,- på min konto - Fra et sted, hvor jeg aldrig har handlet før. For en sikkerheds skyld tjekker jeg så min mailboks, hvor jeg altid får kvitteringer ind, hvis jeg handler på nettet, og måtte konstatere at det ikke var mig, som havde brugt de penge, så jeg skynder mig at ringe og få spæret mit dankort.

Hen over weekenden går jeg så i tristhed, og føler mig misbrugt og dum.

Søndag skriver min tidligere ven så og spørger om han må låne 200,-, og jeg tænker at han jo er en ven, og giver ham lov til det. Han ville så komme forbi mandag.

Jeg skrev til ham og sagde at mandag nok ville blive ret hektisk, da der var en nar, som havde misbrugt mit dankort, og havde shoppet for 1300,- og betalt med mit dankort og at min far ville komme forbi på besøg.

Det næste som sker, er at min ven ringer.....

Han spørger om jeg har taget billeder af mit dankort med min mobiltelefon, og jeg siger at det har jeg ikke. Han svarer så, at det altså var mærkeligt, for han havde billeder af mit dankort liggende på hans mobiltelefon(???), og han var "Kommet til" at shoppe på det for 1300,- på et computersite, men at jeg nok skulle få pengene tilbage.

Han påstod at han ikke anede hvordan at billederne af mit dankort var havnet på hans mobiltelefon. Jeg har ikke kontakt med nogle, som også har kontakt med ham, så der er sådan set ikke andre end ham, som kan have taget de billeder.
Han kommer så forbi mandag morgen, og jeg regnede med at han ville have pengene med til mig, men jeg blev klogere. Han havde ikke pengene, men jeg skulle nok få pengene og han sagde at jeg bare kunne åbne mit dankort igen (Hvem fanden tror han at jeg er?) , og jeg stiller ham så første krav - Pengene skulle stå på min konto kl 14 samme dag, og han sagde at han skulle gøre hvad han kunne for at få dem ind på min konto inden den tidsfrist.
Lidt efter tidsfristen kommer der så en sms, hvor der står, at han ikke kunne skaffe pengene, men at han stadig forsøgte. Jeg gav ham så det ultimatum at hvis ikke at mine penge stod på min konto næste dag (Tirsdag) kl 10:30 ville jeg ringe til banken - Og det fik ham virkelig ud af starthullerne, for 2,5 time efter stod mine penge på min konto.
For at det så ikke skulle være nok, får jeg så meget ondt i maven om tirsdagen, og kan ikke gå på mine ben. Mit ene ben går i kramper, og ryster helt vildt, og jeg har derefter rigtig ondt i benet, og det vibrerer inde i selve musklerne og senerne, og ud over det har jeg den ondeste kvalme og er bange for at der er noget alvorligt galt, og teorien er ind til videre at jeg har ondt i benene grundet for korte sener bag på mine lægge (Senerne skulle efter sigende hedde noget med lupo). Problematikken kan formentligt have noget at gøre med at jeg har været spastisk lammet som barn. Benene er først nu ved at få det bedre.
Udover det har jeg heller ikke kunne sove ordentligt om natten, grundet forskellige ting, og er PT ved at være så meget ude i tovene, at jeg stresser over mit løbende toilet.
Der er også sket noget godt - Min kampfisk rykker over i sit nye akvarie på fredag, bordet holdt til akvariets vægt og akvariet holder tæt, og er overraskende lydsvagt.
I morgen kommer min mor forbi, og hygger sig med mig indtil om søndagen.

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 18. maj 2012 15:00 
Offline
Rubin
Rubin
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 8. sep 2011 00:15
Indlæg: 277
Geografisk sted: Kolding
Cecilou, jeg sender dig en kæmpekrammer og en masse kærlige tanker :ymhug: :ymhug:

Dumme, onde mennesker findes overalt men at en god ven viser sig at være en svigagtig tyv og løgner, det er næsten ikke til at bære.
Som du skriver, har du mistet en ven. Oveni vreden (brug den) skal du nu også bearbejde en sorg.

Har du indgivet anmeldelse? Han skal mærke at den slags har konsekvenser.

Dejligt at din mor kommer så du kan få SNAKKET om det ;)-

:ymhug:


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 18. maj 2012 15:41 
Offline
Safir
Safir
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 21. feb 2009 17:29
Indlæg: 381
Geografisk sted: Studstrup
:ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: fre 18. maj 2012 16:14 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
brumbear skrev:
Cecilou, jeg sender dig en kæmpekrammer og en masse kærlige tanker :ymhug: :ymhug:

Dumme, onde mennesker findes overalt men at en god ven viser sig at være en svigagtig tyv og løgner, det er næsten ikke til at bære.
Som du skriver, har du mistet en ven. Oveni vreden (brug den) skal du nu også bearbejde en sorg.

Har du indgivet anmeldelse? Han skal mærke at den slags har konsekvenser.

Dejligt at din mor kommer så du kan få SNAKKET om det ;)-

:ymhug:


Tak for søde ord. Jeg har indset at han er en sølle, ussel lille stakkel, som åbentbart ikke kender til dit og mit.
Men sorgen, vreden og utrygheden er der i den grad, og nu er der kommet perler, så jeg kan kaste mig ud i et par projekter.
Jeg har været i syv sind angående det med at melde ham, men jeg tror nok at jeg gør det. Jeg har både hans telefonnr, og kan skaffe hans adresse, så det er kun et spørgsmål om tid hvornår han hænger i saksen, for det er jo rent faktisk dokumentfalsk, det her.
Jeg er glad for at min mor kommer.

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: fre 18. maj 2012 16:15 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
Becca T skrev:
:ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:


Tak:-)

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: lør 19. maj 2012 17:27 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Først :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:

Der næst, så kender jeg desværre til den situation du sidder i. Et familie medlem (som så kender mit cpr nr) har svindlet for flere tusinde i mit navn. Da folk ville have penge som han skyldte så fandt de frem til mig. Jeg politianmeldte, det skete der ikke det store ved udover jeg naturligvis ikke hæftede for det sammen lagt 30.000 kr der var tale om i alt (af de ting jeg ved altså der er nok flere der ude).

Men man føler sig SÅ svigtet, og der er en vrede forbundet ved det og selvfølgelig en sorg over at miste en, for helt naturligt bliver det aldrig det samme igen, den tillid er væk.

Må dog sige jeg er forbavset over han indrømmede det. Jeg håber du anmelder ham, det tyder på han har det skidt med det, men hvis han får den fornemmelse han skal spille på folks gode natur og slippe for at blive anmeldt ville det også være træls.

Jeg håber du er okay, og du har nogle at snakke med. Er ked af det er sket for dig, det er sgu ikke en rar ting altså.

:ymhug: :ymhug: :ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: søn 20. maj 2012 09:46 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
Diddah skrev:
Først :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug: :ymhug:

Der næst, så kender jeg desværre til den situation du sidder i. Et familie medlem (som så kender mit cpr nr) har svindlet for flere tusinde i mit navn. Da folk ville have penge som han skyldte så fandt de frem til mig. Jeg politianmeldte, det skete der ikke det store ved udover jeg naturligvis ikke hæftede for det sammen lagt 30.000 kr der var tale om i alt (af de ting jeg ved altså der er nok flere der ude).

Men man føler sig SÅ svigtet, og der er en vrede forbundet ved det og selvfølgelig en sorg over at miste en, for helt naturligt bliver det aldrig det samme igen, den tillid er væk.

Må dog sige jeg er forbavset over han indrømmede det. Jeg håber du anmelder ham, det tyder på han har det skidt med det, men hvis han får den fornemmelse han skal spille på folks gode natur og slippe for at blive anmeldt ville det også være træls.

Jeg håber du er okay, og du har nogle at snakke med. Er ked af det er sket for dig, det er sgu ikke en rar ting altså.

:ymhug: :ymhug: :ymhug:


Kære Diddah!
1000 tak for de søde ord!:-)
Føj for en omgang, som du har været ude i, det lyder til at vedkommende var helt ude i tovene, for at gøre den slags, det er simpelthen utilgiveligt.
Jeg har grædt en masse, og nu hader jeg ham (Hvorfor spilde følelser på sådan en skid). Han skulle bures inde og miste sit job, skulle han. Han er hjemmehjælper, og det er garanteret ikke sidste gang at han har gjort det.
Jeg har både familie, min kæreste og mine ægte venner at snakke med, så jeg skal nok klare det, ligenu er det bare ikke helt nemt.

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: søn 20. maj 2012 14:51 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 14. dec 2010 12:06
Indlæg: 658
Selvfølgelig er det ikke nemt.

Man vil jo gerne tro på det gode i mennekser og det er da et chok en man stoler på så gør sådan noget. Desperate mennesker gør desperate ting, men ingen undskyldning for at udnytte dig.

Det er godt du har nogen at snakke med. Jeg vil sige når man overlagt kan tage billeder af dine betalingskort så ville det næppe undre mig at man så ikke også gør det ved andre.

Sådan rent teknisk skal du politianmelde ham for at undgå evt "udgifter" skulle han nu gøre noget igen, heller være sikker, man bliver nødt til at beskytte sig selv.

Det er sådan for mig har jeg flyttet, ændret navn og fået beskyttet adresse og telefon nummer. Men det hjælper ikke vedkommende kan mit cpr nr, og utroligt nok skal man nogle steder ikke engang opgive mange andre oplysninger for at få det man skal bruge. Man er faktisk sårbar, men hvis folk vil begå kriminalitet så kan man ikke gøre meget for at forhindre det. Kun anmelde når det så sker.

Du skal nok komme videre det er jeg sikker på, men nok lidt med et gram af mistillid til andre, det er lige som et frø der sætter sig i en, bare husk ikke at vende det frø så det vokser sig stort.

:ymhug:


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 21. maj 2012 11:42 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Hold kæft C, du er sgu da blevet ramt godt og grundigt. :-s
sikke en ven at have, jeg fæler med dig, han skal have ros fordi han trods alt gik til bekendelse, men DU skal fa....melde ham, som Diddah også skriver, han skal ikke have lov til at tro at man bare kan.......og så dine ben, øv, jeg håber du kan få hjælp med det af lægerne.....godt du har dine forældre til at hygge lidt om dig.

:ymhug:

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: man 21. maj 2012 14:36 
Offline
Smaragd
Smaragd

Tilmeldt: man 23. jan 2012 11:19
Indlæg: 124
Diddah:
Du har helt ret i at man som regelt gerne vil tro det bedste om mennesker, men det er desværre ikke alle mennesker, som man kan stole på - Og det gør bare så ondt at blive svigtet.
Han tog selvfølgelig billeder af mit dankort for at misbruge det - Han er jo komplet sindsyg - Men før eller siden hænger han i saksen. Jeg kan ikke få ham buret inde - Det eneste jeg kan håbe på, er at han på et tidspunkt ryger i Hotel Den Gyldne Tremme på et længere ophold. Jeg har lært at vise tillid, men man skal aldrig være blåøjet.

Linda:
Det er ikke sjovt med den omgang - Jeg skal hos lægen på torsdag, og jeg er spændt på hvad der sker.
Angående den S*** af en "ven", så håber jeg sgu at retfærdighed sker fyldest, for nej - Han slipper ikke godt fra det her.
Det er dejligt at jeg har mine forældre, og at jeg PT afreagere ved at rydde ud i hele min garderobe.

_________________
Det eneste som man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at det venter på en lige rundt om hjørnet!


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker