Dato og tid er tors 28. mar 2024 14:40

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 7. jul 2016 18:26 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 7. jul 2016 18:15
Indlæg: 4
Hej

Jeg gik på pension i år, og har endelig kastet mig ud i min drøm - at have min egen butik. Så nu har jeg startet en webshop, der sælger smykker.

Jeg har fået en del hjælp af min søn, men jeg vil meget gerne have noget respons. Hvad mangler min side?

http://www.gklsmykker.dk

Mvh
Grete K. Lauridsen


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: tors 21. jul 2016 00:55 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Indlæg: 1201
Geografisk sted: Herning
Hej Grete

Det er en fin lys og venlig hjemmeside, I der har banket sammen. Den er overskuelig og let at bruge.

Lidt kritik har dog:

Vægt:
Ved de ting du har som er "ægte" metaller (guld / sølv), kunne jeg godt bruge en vægtangivelse. Jo mere jeg ved om en ting, jo større er sandsynligheden for, jeg lader mig friste - og det er jo rart at vide, hvor meget sølv/guld man får for pengene.

Sten:
Som stenfreak er det for mig altid vigtigt stenangivelser er pinligt korrekte. Det er et område, hvorigennem jeg har kasseret mange webbutikker gennem tiden. Hvis jeg på et skærmbillede allerede kan se noget halter, hvorfor skulle jeg så have tiltro til butikken har tjek på metallerne? (= noget der er svært at se på en skærm). Få alle angivelser med.
Eksempel:
Billede

Her er der kun angivet, der er tale om turkiser (her hvisker jeg ligeså stille, at de staves med u), men det ses jo tydeligt, at der også er noget der glitrer.
Er det CZ? Er det foliebelagt glas? Er det ikke bare nemmere at zappe forbi?
- og det er jo en skam, hvis andre tænker som jeg. Jeg kan med min stenerfaring selvfølgelig godt se, der højst sandsynligt er tale om små på undersiden foliebelagte glassten, men så irriterer det mig, det ikke står der. Manglen ville sende mig videre.
Jo mere du kan fortælle om et smykke, jo større er chancen for, folk får en god handelsoplevelse, hvor de ikke føler, de har købt katten i sækken.

Metaller:
Legeringer er et vidt begreb, så i det omfang det overhovedet er muligt, angiv hvilke der er tale om. Køb evt et nikkeltest-sæt på apoteket (ca 130 kr), så du i det mindste kan skrive "nikkelfri". Testen er nem at bruge og holder længe. Har jeg testet noget uden udslag slutter jeg altid af med at gnide den brugte vatpind på en en-, to- eller femkrone - det skal give et nærmest rustrødt udslag (= testen virker).
Hvis du køber sølv i østen, så vær opmærksom på, de ofte mærker deres varer lidt anderledes. For dem kan en forsølvning med sterlingsølv være nok til et 925-stempel. Det er det ikke her. I dk stemples efter "laveste" lødighed/materiale. Er jeg i tvivl, sliber jeg en lille plet på bagsiden. Dukker en anden farve/farvetone op, er der noget galt. Er det sølv pudser jeg det bare op igen.

Billeder:
Det er dejligt med maaange billeder fra alle vinkler og af alle detaljer.
Det er glædeligt, at der er flere billeder under hver ting, jeg har kigget nærmere på.
Billedernes kvalitet og størrelse i de forskellige steps er god.
Men...
Og her er vi ude i smag, så selv om jeg siger en masse, er det ikke nogen facit-liste. Det der kommer nu, er ting jeg ville overveje, hvis det var min hjemmeside.

Mht til forsiden - jeg ville droppe de to kasser med forsendelse og betalingsmuligheder. PostNord er ikke en særlig god reklame mere og du har så mange betalingsmuligheder, ingen vil komme i problemer, så der er slet ikke grund til at forstyrre besøgende med den slags ligegyldigheder. De er der for at se smykker. Når man endelig kommer til den trælse betaling - ja så er din side så overskuelig allerede i indkøbskurven, at man slet ikke tænker over det. Man vælger bare, hvad man vil, og kan straks se hvad det koster - easy breezy.
Jeg ville meget hellere have et bredere diasshow.

Når jeg kigger på dit logo, dit skrifttypevalg, dine billedrammer, din farveholdning og mange af dine billeder, synes jeg du hælder mod det eksklusive stilfulde look. Det er flot - men desværre ikke konsekvent mht. fotografierne.
Jo flere farver og jo flere ting der er på billederne, jo billigere ser det ud.
Dine absolut bedste billeder (efter min mening, når jeg tænker eksklusivt), er dem med en helt ensartet gråhvid baggrund. Vil du have lidt spræl er din planteidé god. Især hvor den er simpel, spiller den godt med stilen. Jeg kan dog ikke rigtigt lide, når planterne rører ved smykkerne - eller kommer for tæt på - det stjæler fokus fra smykkerierne. Jo "finere/lettere" plantedele du bruger, jo dyrere tager tingene sig ud. Kraftige plantedele virker tunge.
Gråhvid baggrund måske med et kornaks eller lidt blomstrende græs der lige titter diskret ind, det er klasse og det er den vej, jeg ville gå.
Blomster er jo smukke, men her risikerer du, man mere ser blomsten end smykket.
Keep it simple.
Æskebillederne kan jeg ikke lide. De små kina-papir-kasser tager sig bare ikke godt ud på billeder. De ser billige ud - og det trækker stilen ned. Det er fint tingene kommer i æskerne, for de er pænere live, men jeg ville droppe de billeder. De er også for spraglede (min personlige smag).

Fotografering:
Er bare et tip, når du nu skal tage så mange billeder.
Køb et stykke A3 mosgummi (lys grå eller hvid)(hobbyforretninger).
Lav en træplade ca 30x30cm med en lidt høj klods 10-15cm i bagenden.
Sæt mosgummiet fast forrest på træpladen og øverst på træklodsen, så det danner en stor blød bue inde ved klodsens fod.
Sæt godt lys - evt. udelys (ikke sol) eller minimum to lamper så skygger kan minimeres.
Med den høje baggrund unde synlig overgang til underlaget kan du fotografere meget mere vandret ind på f.eks ringe. Nogle ting kan med fordel også placeres i buen.
Mosgummiet har den fordel fremfor papir, at tingene ikke skrider så let.
Man kan selvfølgelig bare bruge et fladt underlag et stykke papir, en liter mælk og tape, men det er dejligt at have en flytbar plade, der også kan vippes lidt med.

Quizzen:
Uhh - her har jeg problemer. For det første er den sort/gule bjælke markant og dominerende i forhold til resten af siden. Den ødelægger det raffinerede look.
For det andet kan alle jo få de 10%. Jeg fik en kode da jeg svarede rigtigt den første gang jeg quizzede. Og jeg fik nøjagtigt den samme kode, da jeg brugte 9 forsøg og bare udelukkede mulighederne efterhånden.
Det budskab der sendes ved, at jeg ved blot at svare på 3 lette spørgsmål (med ubegrænset antal forsøg) kan spare 10% er mere at priserne generelt er for høje, end at jeg har gjort mig fortjent til rabatten.
En quiz på ære, ville virke bedre på mig. Der kunne jeg lege, hvis jeg havde tid og lyst, og behøvede ikke terpe mig igennem, hvis jeg bare ville handle hurtigt (for nærig er man jo) :-D

Jeg ville i stedet give rabatkoder efter salget, så returkunder kunne få X%, når de handlede igen. Det kunne måske godt motivere nogle til at vende tilbage.

---

Håber der var lidt du kunne bruge.

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: tors 28. jul 2016 16:01 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 7. jul 2016 18:15
Indlæg: 4
Hej BlueRaven

Tusind tak for dine kommentarer. Dem er jeg utrolig glad for. Dejlig konstruktiv kritik, der har givet mig lidt at tænke over. Du har nogle rigtig gode pointer og dem vil jeg helt sikkert tage til mig - I hvert fald de fleste :-)

Det var lige præcis den kritik, jeg håbede på ville komme. Så tusind tak for det!

Mvh
Grete K. Lauridsen


Top
 Profil  
Svar med citat  
Indlæg: ons 3. aug 2016 09:48 
Offline
Opal
Opal
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 10. feb 2009 21:14
Indlæg: 954
Geografisk sted: København N.
Hej Grete, jeg er enig I rigtig mange ting som Blue Raven allerede har været inde på....og derfor ikke behøver at gå i detljer med. Men for mig personligt, så er det mest forstyrrende nemlig også billederne, nogle kæder er på en gine, andre på smykke æsker, eller ren hvid overflade og grønne blade......jeg synes det er forvirrende at se på og (selv om du skriver det på hjemmesiden at det er jers egne billeder) så ligner det faktisk bare nogle som ind imellem er "copy paste" for at gøre det nemt..... så lidt mere ensartethed og farve ville være et stort plus I mine øjne. Og dermed ikke ment at alt skal være på hvidt underlag, bare find det du kan lide om det nu er på et flot grønt blad, et gammel trælåg, eller på en gine....

ellers nem og overskuelig hjemmeside, tillykke med den. :ymapplause:

og velkommen på vores side. ;)-

_________________
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Indlæg: ons 3. aug 2016 19:11 
Offline
Perle
Perle

Tilmeldt: tors 7. jul 2016 18:15
Indlæg: 4
Hej Linda

Tusind tak for din kommentar. Jeg har netop købt et par lamper på 5500 kelvin-grader, som vist bør svare til udendørs lys. Så nu skal jeg snart igang med at lave nye billeder.

Jeg har også købt en nikkel-tester og er gået igang med at tjekke smykkerne for om det blot er pletsølv eller rent faktisk sterling sølv.

Det er virkelig dejligt at få konstruktiv kritik med på vejen. Det er jo den eneste måde at komme videre på.

Og tak for din velkomst på siden her :-) - Skøn side, som jeg vil komme til at bruge!

Mvh
Grete


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker