Dato og tid er tors 28. mar 2024 15:37

smykke forum

Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner


Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Camping
Indlæg: tirs 10. feb 2009 11:26 
Offline
ADMIN
ADMIN
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 22. jan 2009 13:55
Indlæg: 1224
Geografisk sted: Nordjylland
Hvor tager i hen når i holder ferie.

Vi elsker at campere, og har gjordt det siden børnene var små. Nu gider de jo ikke med mere, men vi bliver ved.
De sidste par år har vi været på Grenaa Strand Camping, der er rigtig dejligt, flotte bade og toilet faciliteter, og nemt til stranden.
Vi kan også rigtig godt lide Sønderjylland, og har camperet meget på Lysabildskov camping, og Gammelbro, ved haderslev.
Jeg syntes at det er så dejlig afslappende at campere, man er væk fra hverdagens strss og jag, selvom man jo har mobiltelefoner nu om dage er det ikke helt den samme forpligtigelse.
Vi har ikke aftalt hvor vi vil hen i år, men mon ikke det bliver Grenaa igen :)

_________________
Mange knus og kreative hilsner

Lene BilledeBillede
Mine madopskrifter
Støt os på Facebook


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: ons 18. feb 2009 06:40 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
jeg elsker både at flyve på ferie og kører i bil på ferie :D men foretrækker nok heltklart at kører :D lige siden jeg var helt lille har mine forældre og mig og i starten også min storesøster kørt ned til diverse land i syd europa og camperet :D for det meste i telt. mit favorit sted er helt klart italien. ca 40 syd for venedig også selvfølgelig garda søen...
lige PT har jeg ikke noget pas. da jeg er blevet gift. og min mand har heller ikke noget pas.. desværre. alt det med bar et enkelt efternavn´s skift så skal man betale 1200 for to ny pas.. :twisted: :twisted:
når man til sommer tror jeg ikke vi kommer så lang væk fra danmark.. men mine svigerforældre har sommerhus i rødvig som ligger ca 20km syd for køge. et rigtig hyggeligt sted, der tror jeg vi skal være... også for vores to hundes skyld :D

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: ons 1. jul 2009 20:46 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Jeg elsker campinglivet. Og har camperet hvert år siden jeg flyttede hjemmefra i 1977.
De første år sammen med min kæreste i et gammelt utæt telt, men turene gik da flere gange sydpå. Nogle herlige somre.
Da min datter var 3 år købte jeg en lille gammel campingvogn, og vi var fastlæggere først på Jambo Camping ved Saltum og senere på Toft Camping i Øster Hurup. En helt fantastisk camping plads lige ud til en børnevenlig strand.
Da min datter blev 10 år, begyndte vi at tage på enten buscamping eller flycamping, og vi har været vidt omkring i sydeuropa. I Ungarn, Italien, Spanien, Frankrig, England og Kroatien - som også er blevet vores favorit rejsemål.
Da hun blev 18 år og fik kørekort, ville hun stadig med på campingferie med mig. Og vi har i de forgangne 7 år kørt sydpå på campingferie, hvor vi har lejet et opstillet luxustelt. I år kommer vi desværre ikke afsted på campingferie sammen, da hun har fået arbejde på Island.
Indimellem har vi også været på storbyferier - men det er jo enten på hotel eller i lejet lejlighed.
Jeg har også prøvet at være på charterferie nogle gange, men det er nu ikke min kop te - det er nogle helt andre typer mennesker der tager på charterferie end dem der er campister - og campingfolket er nu de bedste.

Hilsen
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Lise

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: tors 2. jul 2009 21:31 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. mar 2009 11:27
Indlæg: 171
Geografisk sted: Nordsjælland
Vi, min mand, vores datter på 11 år og jeg, tager 3 uger til Kroatien i år.. Har ellers været 5 år i træk i Ungarn, men vi ville prøve noget nyt, og har hørt en masse dejlige ting om Kroatien, så det prøver vi.. I planlæggningsfasen rundede vi både Italien, Østrig, Ungarn og Tjekkiet.. Men Italien er lidt for dyrt, Ungarn havde vi jo prøvet, min mand afslog Østrig og Tjekkiet ville blive for dyrt for os pga det gule marked i Prag.. Mener min mand, ikke jeg =))

Når vi kommer hjem, har vi fået en fastliggerplads på Rosenholm camping, ved Hundested, så der skal lægges trægulv og ordnes, så vi har vores lille sommerhus. Det glæder vi os til.. B-) :D

Men nu gælder det ferien... :auto-camptrailer:

_________________
"Enhver kvinde skulle have fire kæledyr i sit liv. En mink i sit skab, en jaguar i sin garage, en tiger i sin seng og et røvhul til at betale for alting".. Citat Paris Hilton


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: fre 3. jul 2009 08:34 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Anja skrev:
Vi, min mand, vores datter på 11 år og jeg, tager 3 uger til Kroatien i år.. Har ellers været 5 år i træk i Ungarn, men vi ville prøve noget nyt, og har hørt en masse dejlige ting om Kroatien, så det prøver vi.. I planlæggningsfasen rundede vi både Italien, Østrig, Ungarn og Tjekkiet.. Men Italien er lidt for dyrt, Ungarn havde vi jo prøvet, min mand afslog Østrig og Tjekkiet ville blive for dyrt for os pga det gule marked i Prag.. Mener min mand, ikke jeg =))

Når vi kommer hjem, har vi fået en fastliggerplads på Rosenholm camping, ved Hundested, så der skal lægges trægulv og ordnes, så vi har vores lille sommerhus. Det glæder vi os til.. B-) :D

Men nu gælder det ferien... :auto-camptrailer:



Krotatien er rigtig skønt, men det kan godt være dyrt hvis du vil have en ordentlig camping plads med ordentlige faseliteter. jeg har været der 2 gange og der er virkelig skønt og lækkert.

Til næste år evt kan jeg foreslår italien 40km syd fra venedig ligger der en camping plads der er billig og super god. udover det så ligger der en camping plads ved garda søen som hedder weekend og den er super god og billig :D og der er rigtig meget børne underholdning :D

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: fre 3. jul 2009 10:08 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 9. mar 2009 11:27
Indlæg: 171
Geografisk sted: Nordsjælland
thecobra skrev:
Anja skrev:
Vi, min mand, vores datter på 11 år og jeg, tager 3 uger til Kroatien i år.. Har ellers været 5 år i træk i Ungarn, men vi ville prøve noget nyt, og har hørt en masse dejlige ting om Kroatien, så det prøver vi.. I planlæggningsfasen rundede vi både Italien, Østrig, Ungarn og Tjekkiet.. Men Italien er lidt for dyrt, Ungarn havde vi jo prøvet, min mand afslog Østrig og Tjekkiet ville blive for dyrt for os pga det gule marked i Prag.. Mener min mand, ikke jeg =))

Når vi kommer hjem, har vi fået en fastliggerplads på Rosenholm camping, ved Hundested, så der skal lægges trægulv og ordnes, så vi har vores lille sommerhus. Det glæder vi os til.. B-) :D

Men nu gælder det ferien... :auto-camptrailer:



Krotatien er rigtig skønt, men det kan godt være dyrt hvis du vil have en ordentlig camping plads med ordentlige faseliteter. jeg har været der 2 gange og der er virkelig skønt og lækkert.

Til næste år evt kan jeg foreslår italien 40km syd fra venedig ligger der en camping plads der er billig og super god. udover det så ligger der en camping plads ved garda søen som hedder weekend og den er super god og billig :D og der er rigtig meget børne underholdning :D



Tak for de tip !! Nu må vi se om vi falder for Kroatien eller om vi vælger noget andet til næste år... Håber der er nogle perlebikse dernede, så man kan få lidt med hjem.. Lidt perlenarkoman er man jo !!! 8-}

_________________
"Enhver kvinde skulle have fire kæledyr i sit liv. En mink i sit skab, en jaguar i sin garage, en tiger i sin seng og et røvhul til at betale for alting".. Citat Paris Hilton


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: fre 3. jul 2009 21:45 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Anja skrev:
thecobra skrev:
Anja skrev:
Vi, min mand, vores datter på 11 år og jeg, tager 3 uger til Kroatien i år.. Har ellers været 5 år i træk i Ungarn, men vi ville prøve noget nyt, og har hørt en masse dejlige ting om Kroatien, så det prøver vi.. I planlæggningsfasen rundede vi både Italien, Østrig, Ungarn og Tjekkiet.. Men Italien er lidt for dyrt, Ungarn havde vi jo prøvet, min mand afslog Østrig og Tjekkiet ville blive for dyrt for os pga det gule marked i Prag.. Mener min mand, ikke jeg =))

Når vi kommer hjem, har vi fået en fastliggerplads på Rosenholm camping, ved Hundested, så der skal lægges trægulv og ordnes, så vi har vores lille sommerhus. Det glæder vi os til.. B-) :D

Men nu gælder det ferien... :auto-camptrailer:



Krotatien er rigtig skønt, men det kan godt være dyrt hvis du vil have en ordentlig camping plads med ordentlige faseliteter. jeg har været der 2 gange og der er virkelig skønt og lækkert.

Til næste år evt kan jeg foreslår italien 40km syd fra venedig ligger der en camping plads der er billig og super god. udover det så ligger der en camping plads ved garda søen som hedder weekend og den er super god og billig :D og der er rigtig meget børne underholdning :D



Tak for de tip !! Nu må vi se om vi falder for Kroatien eller om vi vælger noget andet til næste år... Håber der er nogle perlebikse dernede, så man kan få lidt med hjem.. Lidt perlenarkoman er man jo !!! 8-}


Hvis ikke du finder nogle perlebutikker. så ved jeg at på markederne kan du købe færdige halsksæde hvor der er af halvædelsten eller perlemor osv så kan du bare klippe dem op :p de er nemlig billige.

Kroatien falder man hurtigt for især hvis man er nede ved zadar. ved adriaterhavs kysten. ca 15 km syd for zadar ligger der nogle øer ude i adriater havet og det kan MEGET anbefales at leje en båd helst med chaufør også sejle derud og snorkle hvis i er til det. Havet er virkelig turkist og der er bare såå mange flotte fisk.. MEN MEN MEN husk badesandale uanset hvor i går hen. i Kvivkly har de haft sådan nogle letvægtssandaler på tilbud. kan anbefale dem fordi der er søpinsvin OVER det hele.

Hvis i er til FLOTTE vandfald og meget turkist vand i en flot natur park så besøg dette sted. Der er forskellige gå turer på forskellige længer den længste på 10 km vist som er en dags tur. Men det kan betale sig.
http://www.np-plitvicka-jezera.hr/eng/index.php
Jeg har været der 2 gange og vil så gerne derned igen. det er en tur som virkelig berøre en.

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: lør 4. jul 2009 15:06 
Offline
Opal
Opal

Tilmeldt: fre 26. jun 2009 19:27
Indlæg: 1028
Geografisk sted: Aalborg
Sommerferie i Kroatien er bare sagen. Jeg har været der flere gange. 1. gang på øen Cres, et rent afslapnings, bade og hygge feriemål. De sidste 4 år er turen gået til Istrien, en halvø ud i Adriaterhavet. Absolut Kroatiens svar på rivieraen. Her er hyggelige gamle byer med masser af charme. Det kroatiske folk er utrolig venlige, imødekommende og hjæpsomme.

Og vandet er krystalklart som i en reklame film. Dejligt rent vand. Men husk badesko. De sælger dem billigt alle steder. fra ca. 30 dkr og op. Og de billigste i supermarkederne er på højde med de lidt dyrere i turisbutikkerne. Der er en del sten i vandet og også søpindsvin. Og da søpindsvin kun lever i rent vand, er det et tegn på badevandets renlighed.

Skal I til Istrien, kan jeg varmt anbefale jer at besøge de dejlige byer langs vestkysten. I sær Pula er et besøg værd. Og har I mulighed for det, så køb billetter til en af aftenkoncerterne i Arenaen - billetterne er meget billige. Sidste år købte vi de dyreste pladser til en helt fantastisk klassiskkoncert - og de kostede kun 200 kr. pr. stk. De billigste kostede kun 75 kr. Og der er forskellige koncerter i løbet af sommeren. Lige fra klassisk til pop og rock og musicals. Gå ind på et af turistbureauerne og få et program for alle aktiviterne på Istien - programmet er gratis. Vi var også i Porec en aften, hvor der var stort underholdningsshow på en plads i centrum - ganske gratis.

Og det kroatiske køkken er helt fantastisk, magert, velsmagende, god kvalitet og superlækkert. Det er faktisk ikke så dyrt at spise ude, men der er stor forskel fra restaurant til restaurant - så check spisekortene først.

Rigtig god tur til Kroatien.

Hilsen
Lise

_________________
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
 Titel: Re: Camping
Indlæg: lør 4. jul 2009 18:01 
Offline
Smaragd
Smaragd
Brugeravatar

Tilmeldt: man 26. jan 2009 10:06
Indlæg: 199
Geografisk sted: Ringsted, Danmark
Citat:
Men husk badesko. De sælger dem billigt alle steder. fra ca. 30 dkr og op. Og de billigste i supermarkederne er på højde med de lidt dyrere i turisbutikkerne.


Jeg har lige givet 15 kr for mine :P og de vildt lækre og hel enkle i sorte :P

_________________
Mange perle hilsner fra Jacqueline :D


Top
 Profil Hjemmeside 
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Danish translation by Olympus DK Team

Copyrights forbeholdt Cyberimport.dk - Perler til lav selv smykker