filtet kugler.

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

NatasjaA
Safir
Safir
Geografisk sted: København
jeg vil prøve mig frem med at sy små perler på en filtboldt og i stof2000 kan man købe noget 100% merino uld. jeg ved intet om at filte men så på tror det var cc-hobbyes hjemmeside man kunne ved at dryppe lidt vand på lidt af gange bare trille til en kugle og så lad tørre kan man det også med det her uld og hvordan går man er det bare så nemt eller???
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
Det kan godt lade sig gøre du skal have noget varmt sæbespåner vand og du skal forme kugler af mange gange hvor du ligger et tynt lag på lidt af gangen og filter sammen det er ikke så nemt som det lyder. du kan købe færdig filtet perler hos cc i er farve sodimang vare nr 45-137 45- 135
Kærlig hilsen

:character-ariel:

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
Smykkeunivers
Opal
Opal
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:
Havfruen ved du noget om de perler fra cchobby? Jeg spørger fordi jeg så nogle i Søsterene Grene men de er al for blode til at sy perler på dem. Så vil sikre mig at CChobyes er hårde nok.
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
jeg tror de er fine til at sy på de er håre men man kan godt få en nål igennem. filt skal være fast i overfladen når man krasser i det med en negl så må det ikke løsne sig det enest er at de ikke er så store i diametren ca 2 cm
Kærlig hilsen

Jeg er desvære skrive ordblind jeg håber at i kan forstå det jeg skriver ellers må i spørge.
NatasjaA
Safir
Safir
ok tak for svar det var mere fordi på cchobby tog man bare en klump og rullede og så lidt vand på af gangen??? og tænkte det uld de har i mange lækre farver i stof2000 koster kun 5 kr. per bundt ;) jeg får helt lyst til at filte et tørklæde ;) har engang filtet i skolen...
havfruen de tørklder du filter hvordan har du gjort det hvis du vil ud med det selvfølgelig???
Havfruen
Opal
Opal
Kontakt:
De er filtet med et bagrunds stof en slaks bomuldsgase hvorpå jeg har lagt filten ud i et meget tynt lag og det hele er lagt oven på noget forstof. så skal der vand på og det hele ruldes sammen og jeg puter det så i tøretrumperen et stykke tid hold øje med det. når det har sat sig lidt fast i hianden ikke foret så tager jeg det ud og skal til at have lidt sæbevand på og nu skal man kaste det hort ned i vasken eller på boret men hele tiden holde øje med at det ikke filter forkert sammen og det bliver man hved med indtil man synes at det nu seder fast og ikke kan komme fra hianden mere. der efter skal sæben skyldes ud og klædet skal tøre og så stryger jeg det bag efter og det er så det. god fornøgelse.
Kærlig hilsen

NatasjaA
Safir
Safir
tak... det må jeg prøve..
Besvar