Jeg har sommetider brug for flash, selv om der er lys nok.... Hvordan gør jeg ?
Tvungen flash ?
Redaktør: rumlebumle
- FrkBettina
- Opal

- Indlæg: 614
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Jeg har et sony alpha 300 .... Vi kender ikke hinanden så godt endnu, som jeg kunne ønske mig .
Jeg har sommetider brug for flash, selv om der er lys nok.... Hvordan gør jeg ?
Jeg har sommetider brug for flash, selv om der er lys nok.... Hvordan gør jeg ?
Bettina
Tænd kameraet:

Sæt programhjulet på P:

Pop blitzen op:

Nu burde den fyre automatisk sålænge blitzen er oppe.
------
Hvis blitzen opfører sig mærkeligt, kan du have ændret på selve blitz-mode.
Tryk Fn-knappen

Vælg Flash mode:

Tjek at det er Fill Flash, der er valgt:


Glemte at sige, at det også burde være her, du kan indstille flashen , ligegyldigt hvad programhjulet står på (der er skiftende muligheder, alt efter hvad program du har valgt). Du kan prøve at tjekke om det er tilfældet.
Især hvis man er foto-grøn.

Sæt programhjulet på P:
Pop blitzen op:
Nu burde den fyre automatisk sålænge blitzen er oppe.
------
Hvis blitzen opfører sig mærkeligt, kan du have ændret på selve blitz-mode.
Tryk Fn-knappen
Vælg Flash mode:
Tjek at det er Fill Flash, der er valgt:
Glemte at sige, at det også burde være her, du kan indstille flashen , ligegyldigt hvad programhjulet står på (der er skiftende muligheder, alt efter hvad program du har valgt). Du kan prøve at tjekke om det er tilfældet.
Nu er Sony kendt for at lave verdens mest uforståelige og dårligst illustrerede brugsanvisninger.Kirsten skrev:Tja ... jeg plejer at læse brugsanvisningen når alt andet svigter ....![]()
Især hvis man er foto-grøn.
- FrkBettina
- Opal

- Indlæg: 614
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Kirsten skrev:Tja ... jeg plejer at læse brugsanvisningen når alt andet svigter ....![]()
Nu ikke så fræk
Har skam prøvet men hjalp ikke..
Bettina
- FrkBettina
- Opal

- Indlæg: 614
- Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
- Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Tark Blueraven, vidste jeg kunne regne med dig 
Jeg havde et rigtig fedt kamera, i 10.000kr klassen (altså ink. tilbehør) Jeg var så så dum, at tage det med til stranden og det blev ødelagt af sand..... Det er 20 år siden og siden har jeg ikke rigtig fotograferet men nu har jeg så fået dette kamera og det er jeg ret glad for... Men tror jeg må på et bitte kursus, for jeg hader jeg ikke kan alle dets funktioner og jeg har det bedst med, at få det fortalt eller dine gode forklaringer

Jeg havde et rigtig fedt kamera, i 10.000kr klassen (altså ink. tilbehør) Jeg var så så dum, at tage det med til stranden og det blev ødelagt af sand..... Det er 20 år siden og siden har jeg ikke rigtig fotograferet men nu har jeg så fået dette kamera og det er jeg ret glad for... Men tror jeg må på et bitte kursus, for jeg hader jeg ikke kan alle dets funktioner og jeg har det bedst med, at få det fortalt eller dine gode forklaringer
Bettina

