word doc. til jpg fil?

Driller teknikken, er det her du kan finde råd og vejledninger eller stille spørgsmål om den digitale verden.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Hvor er jeg bare glad for denne tråd "Teknisk uheld" Ved faktisk ikke, hvordan jeg klarede mig før den kom Billede

Nå, men den anden dag lavede jeg nogle opslag med fotos i Word... De skulle lægges ud på Facebook, men der kan man kun bruge jpg-filer. Jeg brugte så windows klippeværktøj, der bliver de automatisk gemt som jpg.fil meeen det blev ikke helt godt, fik ikke alt det med som jeg gerne ville.... og også et døje med alt det klipperi :D

Mit spørgsmål er så, hvordan kan jeg gøre det mere hurtig og smart ?
Satser på at købe Elements 9, kan det evt gøre det ?
Nogle, der ved om GIMP kan ?
Bettina
Brugeravatar
BlueRaven
Opal
Opal
Indlæg: 1201
Tilmeldt: lør 9. okt 2010 22:09
Geografisk sted: Herning
Kontakt:
Hvis jeg forstår dig ret, er det du vil, at tage et billede af en word-side og lave den om til et billede, korrekt?

Her er det en lodret monitor er guld værd, for her kan man få vist en hel side i 100%,
hvorefter man bare trykker [print screen] på tastaturet og sætter det billede man lige har taget ind i et billedbehandlingsprogram:

Billede

Og så er det bare at skære til og gemme

Billede

Har man (endnu ;) ) ikke en lodret monitor, må man tage flere små billeder og klistre dem sammen. Her er det lettere hvis man klipper det/de øverste lag igennem en linje med tekst, så man har noget at tilpasse efter. Men det er stadig øv.

Den helt lette løsning er selvfølgelig at sende mig dokumentet, så sender jeg gerne rå screenshots retur, du selv kan klippe til, som du ønsker det :-D

Billede
Billede
Brugeravatar
vase
Safir
Safir
Indlæg: 394
Tilmeldt: tirs 7. apr 2009 15:09
Geografisk sted: Randers
:-D :clap: =))

Det er bare så fedt med disse tråde hvor man kan lære ting man slet ikke anede at man havde behov for. For slet ikke at tale om at man har/får overskud til at LE af det også:-)

keep it comming!
Vh Vase - vild med viklinger
Man ska' ik' gå ned på grej!
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
BR> egentlig ville jeg helst at jeg selv kunne vælge hvilket format word skal gemmes i :D
Ja, smart med lodret monitor, kan jeg få en til min bærbar? ja det kan jeg sikkert men synes ikke jeg har så meget brug for en....endnu ...

Sødt af dig, at du vil lave det men fik det lavet ...... men bliver ikke sidste gang jeg skal lave opslag, derfor jeg ville vide det...

Men hvis der ikke er andre måder, må jeg hellere få købt et godt billedbehandlingsprogram.. ;;)
Bettina
Ravnemor
Perle
Perle
Indlæg: 68
Tilmeldt: tirs 28. sep 2010 16:23
Geografisk sted: Skanderborg
BlueRaven skrev:Hvis jeg forstår dig ret, er det du vil, at tage et billede af en word-side og lave den om til et billede, korrekt?

Her er det en lodret monitor er guld værd, for her kan man få vist en hel side i 100%,
hvorefter man bare trykker [print screen] på tastaturet og sætter det billede man lige har taget ind i et billedbehandlingsprogram:

[/img]
Hvis du holder [alt] [print screen] nede, får du kun det aktive program (det hvor proceslinien er markeret) i din udklipsholder. Så er der ikke så meget der skal beskæres ;)
FrkBettina skrev:
Men hvis der ikke er andre måder, må jeg hellere få købt et godt billedbehandlingsprogram.. ;;)
Du kan downloade Picassa. Ikke avanceret, men kan klare billdbehandling til "husbehov"
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
Ravnemor > Jeg har skam Picasa og kender også til print screen ;)- men ved den løsning, får jeg jo ikke siden vist 100% og så mangler jeg jo ligesom noget ;;)
Bettina
gurkemeje
Perle
Perle
Indlæg: 47
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 11:36
Kontakt:
Hvis du har Microsoft Powerpoint ville jeg bruge det i stedet.

Du kan selv bestemme størrelsen på siden og det kan gemmes direkte i jpg format
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
åh. ja - hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det :-B

Tak skal du have Billede
Bettina
Brugeravatar
FrkBettina
Opal
Opal
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors 23. sep 2010 21:17
Geografisk sted: Jammerbugt/Nordjylland
gurkemeje skrev:Hvis du har Microsoft Powerpoint ville jeg bruge det i stedet.

Du kan selv bestemme størrelsen på siden og det kan gemmes direkte i jpg format
Nu har jeg været ved at prøve, men kan ikke gemme det som jpg :whistle:
Hvordan gør du ? ;;)
Bettina
gurkemeje
Perle
Perle
Indlæg: 47
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 11:36
Kontakt:
Jeg vælger:

filer
gem som

og ændrer formattet i den nederste hvide boks

Billede
Besvar