Minde gave ideer?

Her er du velkommen til at komme med spørgsmål, og gode ideer.

Redaktør: rumlebumle

Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Ja da jeg for knap et år siden fødte min datter, var der 2 andre fra min termins gruppe der også fødte.. desværre endte det tragisk for den ene og hun mistede sin skønne lille datter under fødslen :((

Nu nærmer vi os så årsdagen for vores børns fødselsdag (8 maj) og vi har snakket om i vores gruppe (som hun mere eller mindre har forladt, fordi det er så svært at se vores børn) at vi gerne vil markere hendes datters fødselsdag, og vise hende at vi har dem i vores hjerter endnu... - så vi vil finde en gave til hende..

Vi har haft flere ting op og vende:

-En stjerne (fandt vi ud af hun havde)
-Et frugttræ/træ til haven
-Et smykke, evt et hjerte med navn og fødselsdato graveret...

Problematikken er så at vores gave helst skal bringe mere glæde med sig end sorg, og det skal være sådan at orker hun ikke se den hver dag så skal det kunne pakkes væk i en skuffe, så hun kan mindes som og når hun har lyst..

Er der nogle der har et forslag, til en ting, smykke eller ja? vi er vist en 7-8 indtil videre der vil gå sammen om denne gave, og der er en der bor så tæt på at hun kan levere, hvis nu det blev et træ som vi havde snakket om..
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Puha, det var da en svær gave at give. Umiddelbart ville jeg personligt nok vælge noget der giver glæde i hverdagen og ligesom var noget der ser fremad i stedet for tilbage, så ville nok ikke vælge et smykke. Tror faktisk jeg ville vælge et gavekort til et lille hotelophold eller måske et teaterstykke. Noget til hende som hun kan forkæle sig med.
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Danagonia skrev:Puha, det var da en svær gave at give. Umiddelbart ville jeg personligt nok vælge noget der giver glæde i hverdagen og ligesom var noget der ser fremad i stedet for tilbage, så ville nok ikke vælge et smykke. Tror faktisk jeg ville vælge et gavekort til et lille hotelophold eller måske et teaterstykke. Noget til hende som hun kan forkæle sig med.
Ja det er nemmerli en rigtig svær en... ved ikke lige hvordan landet ligger med om de har mulighed for (eller lyst) til at få deres 2 børn passet..

Men jeg siger dig, det er længe siden jeg sidst har motioneret min hjerne Så meget *G* :))
Billede
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Billede
Brugeravatar
Danagonia
Opal
Opal
Geografisk sted: Sydals
Kontakt:
Jamen hvis de har to børn hvad så med noget de allesammen kunne være med til. Billetter til sommerland, biograf, et spil af en art eller sådan noget...
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
puha den var svær......hun har trods alt børn, så det er jo ikke fordi hun overhovdet ikke har haft den glæde, men det vil jo altid være smerteligt at minde......

et træ er jo meget varigt og det kan hun trods alt nyde og se vokse op og med tiden vil det måske netop være det der gør at når hun kigger i haven ser hun netop noget og kan mindes.....

en oplevelse eller smykke...

oplevelsen synes jeg bare forsvinder hurtigt og smykket kan nemt blive sådan en ting man har i skuffen fordi man ikke vil have det tæt på sig og have det eks. om halsen .....

men ja, det samme kan man vel sige om træet, det synes jeg bare at man ....nej jeg ved bare at da jeg var lille plantede min far og mor et grantræ i forhaven (sommerhus) og efterhånden som jeg blev ældre således gjorde træet og jeg synes det var sjovt at se det vokse sig stort og gro højere end mig til sidst.....
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Linda skrev:puha den var svær......hun har trods alt børn, så det er jo ikke fordi hun overhovdet ikke har haft den glæde, men det vil jo altid være smerteligt at minde......

et træ er jo meget varigt og det kan hun trods alt nyde og se vokse op og med tiden vil det måske netop være det der gør at når hun kigger i haven ser hun netop noget og kan mindes.....

en oplevelse eller smykke...

oplevelsen synes jeg bare forsvinder hurtigt og smykket kan nemt blive sådan en ting man har i skuffen fordi man ikke vil have det tæt på sig og have det eks. om halsen .....

men ja, det samme kan man vel sige om træet, det synes jeg bare at man ....nej jeg ved bare at da jeg var lille plantede min far og mor et grantræ i forhaven (sommerhus) og efterhånden som jeg blev ældre således gjorde træet og jeg synes det var sjovt at se det vokse sig stort og gro højere end mig til sidst.....

Min datter fik os et kirsebær træ af mine forældre da hun blev navngivet...

Vi har ikke noget imod at gaven kommer til at ligge i en skuffe, bare hun egentlig er glad for den - kunne jo være at hun en dag magtede at gå med den..

Har ikke fået tænkt så meget over det de sidste 24 timer... ku være man skulle overbelaste google igen...
Billede
Women are angels!

Billede
Lærke
Perle
Perle
Geografisk sted: Odense
Mit forslag ville være at, sende en buket blomster, - indtil pengene
er brugt op. Det giver altid glæde når der ganske pludseligt kommer et bud med en smuk buket. Det er en meget uforpligtende gave, både for jer og for den stakkels mor/familie.

Muligheden var jo også for at I kunne invitere hende på café/biotur en aften eller
eftermiddag uden der var nogen som havde børn med. Så ville det være mere afslappet for alle og snakken ville nok også blive anderledes.

Håber at I i alle tilfælde, får fortalt hende at I stadig tænker på hende, -og det er jo altid dejligt. :-D
Brugeravatar
Diddah
Opal
Opal
Kontakt:
Puuuha sikke en svær ting at skulle igennem.

Man kan ikke give noget der ville bringe barnet tilbage, det er heller ikke det i ønsker.. Synes det er en rigtig smuk tanke I gør jer med at ville glæde og støtte hende og hendes familie.

Umiddelbart ville jeg ikke vælge et træ, hvis nu man flytter osv..

Jeg synes ideen med blomster var super god. Gaver der er vildt personlige sætter gang i meget, men jeg kunne også overveje en bog eller lign om englebørn, altså børn man mister. Det er god terapi, men også et godt minde. Men det kræver man er parat til at skulle skrive om noget der må være så uendeligt svært.

Måske et maleri? Det kunne jo vise jeres varme tanker i gerne vil sende. ;) Måske et maleri i alle maler i, eller købe et.

Håber du / i finder på noget, uanset synes jeg det er en smuk tanke
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
Det er rigtig gode forslag i kommer med.. :) :x-

Desværre er vi lidt begrænset mht. at kunne samles... det er en termins gruppe på nettet, så vi er simpelthen spredt ud over landet. Men vi er så heldige at der er en eller 2 der bor i nærheden af hende..

De seneste tanker har gået på en/et stjernetegn's billede/statue.. eller noget i den stil..

Endnu en grund til at det er så svært at give en gave der ikke "gør for ondt" er os at vi aldrig har mødt hinanden IRL... det hele er simpelthen foregået over nettet..
Billede
Women are angels!

Billede
Brugeravatar
kallie
Safir
Safir
nååe er igang med et smykke til hende.... fik savet det ud her til formiddag... nu skal jeg bare lige i biltema på lørdag efter file så jeg kan få styr på formen.

Billede
Billede
Women are angels!

Billede
Besvar