jade?

Her kan du vise os allesammen hvad du har købt af spændende ting til smykkefremstilling, det være sig perler, tilbehør, værktøj, o.a

Redaktør: rumlebumle

jeanette
Smaragd
Smaragd
Geografisk sted: midtjylland
jeg har lige købt disse 5 strenge, men der er ingen oplysninger om hvad det er... tror i ikke bare det er indfarvet jade?

Billede
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
hihih...ligner lykkepose fra Halling ??

Jade, tjo eller de rosa og orange kunne godt være noget kvarts og måske de grønne kunne være Aventurin.
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
jeanette
Smaragd
Smaragd
ja de er nemlig fra halling, jeg handler meget der da jeg synes det er billigt og man får en god service ;)
ja de røde ser lidt anderledes ud i overfladen end de andre, så måske det kan være kvarts... jeg tror nu ikke de grønne er aventuriner... men man ved jo aldrig :think: jeg synes bare det er irriterende når man ikke ved hvad man sidder og arbejder med.
Lise
Opal
Opal
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:
Tja - det er svært at sige ud fra billedet.

Men du kan prøve at slå dem ganske let mod dine tænder. Hvis det lyder som glas, er det formentlig enten glas eller kvarts. Lyder det anderledes, er det et godt gæt, at det er jade, for det er generelt en billig sten. Men den lysegrønne og den lyse orange ser lidt transparante ud, og kan godt være noget helt andet. Måske aventurin? Hvis du har nogle sten, du ved hvad er, kan du prøve at sammenligne klangen, der kommer, når du slår mod tænderne og selve stenenes glans - men det er ikke altid nok. Jade kan også være meget forskellig, alt afhængig af, hvilken type det er - kineserne har det med at kalde alle smykkesten for jade, selvom det ikke er "rigtig" jade.

Har du prøvet at kontakte Halling? måske de kan fortælle, hvad det er?
Smykkehilsener
Lise
http://www.smykkekreationer.dk

Unikke og håndlavede smykker i ædelstene, ferskvandsperler samt sammen med Sterling sølv og forgyldt Sterling sølv.
jeanette
Smaragd
Smaragd
ok, tak for tippet lise, jeg vil prøve at slå sten mod tænderne :-D ingen af stenene er transperante så jeg tror det er billedet der snyder! og nej jeg har ikke kontaktet halling, jeg synes det var lige så nemt at spørge her, i er jo så kloge allesammen :-D
NatasjaA
Safir
Safir
Geografisk sted: København
de pinke eller lyserøde hvad i nu vil kalde dem ligner candy-jade måske også de orance..
hvad gav du egentligt for sådan en lykkepose???
butler
Opal
Opal
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:
NatasjaA skrev:de pinke eller lyserøde hvad i nu vil kalde dem ligner candy-jade måske også de orance..
hvad gav du egentligt for sådan en lykkepose???
Ja og hvor finder du dem hos Halling ?
Hilsen butler :animals-cat: :animals-cat: :animals-cat:
Tiden flyver når perler sættes sammen.
http://www.amio.dk/butik/724/
tullen72
Rubin
Rubin
Geografisk sted: Odense
Ku de røde ikke være koral? Og hvad er Halling for noget? I min verden er det baby og børne-tøj!!!???
Brugeravatar
lisbeth
Opal
Opal
Geografisk sted: falster
Edith du skal bare søge hos Halling på lykkepose ,så kommer de frem
Billede I LOVE CATS
Brugeravatar
Linda
Opal
Opal
Geografisk sted: København N.
Kontakt:
Send billedet til Kirsten (Halling) - jeg havde nemlig også købt lykkepose og så kontaktede jeg hende og spurgte om hun kunne svare på hvad det var og med et billede (det bad hun om) så fik jeg en mail med svar.......god service!! ;)
Hvis man sniffer perlestøv - bliver man så endnu mere afhængig ??
Besvar