Hej.
Når i laver jeres smukke vikle halskæder.Korte og lange.
Hvilken slags tråd bruger i da??
Har en af jer evt et link til you tube hvordan man gør.
Synes de er mega flotte og er lidt træt af kun at lave på elastik
og wire...
Håber en af jer kan hjælpe...
Ups.. Det er ikke viklinger om sten jeg leder efter, men de viklinger der
er mellem perlerne
forsølvet (sølvfarvet kobber) kan købes ok billigt i panduro hobby. mener det er 109 kr. for 50 m i 0,8mm. Det er lidt hårdt men til vilke kæder gør det intet, gør bare mere stabilt og fast.
Det er ikke optimalt, da det efter ca. 1 år så småt begynder at blive lidt mat. Men har du en tromle, så smider du den bare derned i en times tid så er den som ny igen. Og selvfølgelig opbevarer du rigtigt så holder det også længere. (i en lukket pose, i et mørkt skrin).
Mener at 0,8 mm tråd i sølv svinger fra 60 til 80 kr. pr m. også er det lidt mere svært at styre da det er blødt som kobber.
Kobber kan du få i små mængder hos smykkebixen.dk (det er blødt og ikke coated) det er lige steget så 5 meter for 27,5 kr. i 1,0 mm.
Ellers er der skønne Ravstedhus, som dog (efter min mening) kræver at man køber min. 500 gram. (i 1,0 svarer det til 71m) da man så får en stor rabat og lander på ca. 150 kr. for kobber. Har ikke kigget priserne i forsølvet.
De har også tyndere tråd.
Tror at 0,8 mm er mest optimalt til viklede led. hvis det er perler med lille hul så 0,6 mm, men så kan det blive lidt svært at styre.
Har lavet disse med fs. tråd fra panduro. da jeg var helt "ny" i hobbyen, eller næsten ny.